تیم ملی کشتی جوانان کشورمان با کسب دو مدال طلا، دو نقره و دو برنز به عنوان نایب قهرمانی مسابقات قهرمانی جهان در گواتمالا دست پیدا کرد.

به گزارش ایسنا مسابقات کشتی آزاد قهرمانی جوانان جهان در گواتمالا به پایان رسید که تیم ملی ایران با درخشش جوانانش موفق شد پس از روسیه در مکان دوم قرار گیرد.

در فینال وزن 84 کیلوگرم محمد حسین زاده بسیار با غیرت و جنگنده ظاهر شد تا در دو تایم متوالی با نتایج 2 بر صفر و 3 بر صفر لاگودسکیس از لتونی را شکست دهد و قهرمان جوانان جهان شود. در این وزن کشتی گیران ارمنستان و کوبا به مدال برنز رسیدند.

در وزن 120 کیلوگرم سید محمدرضا آذرشکیب علی رغم سبکی وزن حریفان خوبی را تا دیدار فینال پشت سر گذاشته بود و برای کسب مدال طلا در حالی به مصاف بلال ماخوف از روسیه رفت که 15 کیلو از حریف خود سبک تر بود. آذر شکیب در دو تایم یک بر صفر و 3 بر صفر شکست خورد و به مدال نقره رسید که این مدال هم بسیار با ارزش بود.

در وزن 66 کیلوگرم سعید توکل که با تشخیص معزی پور از تیم ملی نوجوانان به جوانان آمده بود پاسخ اعتماد مربیان را داد و در مصاف با لی یون سئوک از کره جنوبی در سه تایم به پیروزی رسید. توکل پس از پیروزی 3 بر یک در تایم اول، در خم گیری 3 بر صفر شکست خورد تا کار به تایم پایانی برسد. توکل در تایم آخر در حالی که حریف را در خاک نشانده بود با شش فتیله پیچ پی در پی لی سئوک را عاجز کرد تا به مدال با ارزش برنز برسد.

در پایان این رقابت ها تیم ملی کشتی آزاد جوانان ایران با دو مدال طلای مهدی تقوی و محمد حسین زاده، دو مدال نقره صادق گودرزی و سید محمد رضا آذر شکیب و دو مدال برنز عباس دباغی و سعید توکل با 60 امتیاز پس از روسیه نایب قهرمان شد.

روسها با شش مدال طلا و 70 امتیاز قهرمان شدند و اوکراین با یک نقره و دو برنز و کسب 43 امتیاز سوم شد. در این رقابت ها 176 کشتی گیر از 44 کشور حضور داشتند.

کد خبر 3451

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار کشتی و وزنه‌برداری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز