مجموع نظرات: ۰
پنجشنبه ۱۱ شهریور ۱۳۹۵ - ۰۳:۰۰
۰ نفر

هفته دولت را به نوعی می‌توان هفته ارائه و تشریح برنامه‌ها و توضیح دستاوردها و عملکردهای دستگاه‌های دولتی دانست.

جدول

در اين بين، يكي از چالش‌هايي كه در حوزه‌هاي مربوط به جامعه و سلامت كشور، همواره ديده مي‌شود، آمارهاي متناقضي است كه توسط مسئولان مختلف داده مي‌شود. نكته اصلي‌در اين بين اين است كه برنامه‌ريزان كلان براساس اين آمارهاي متناقض بايد براي آينده كشور تصميم بگيرند. در جدول زير، مي‌توانيد 3 آمار متفاوت از 3‌مسئول در حوزه‌هاي مختلف سلامت را با هم مقايسه كنيد:

اگر پيش از اين تنها در بخش‌هاي مربوط به آسيب‌هاي اجتماعي مانند تعداد مبتلايان به موادمخدر بر اثر نوع اندازه‌گيري‌ نهادهاي مختلف و برخي بيماري‌ها گاهي آمارهاي متناقضي ارائه مي‌شود؛ حالا اين چالش به حوزه‌هاي قابل اندازه‌گيري نيز رسيده است.

 

جدول

  • آمار متناقض تخت‌هاي بيمارستاني

بنا بر گزارش خبرگزاري ايرنا، روز گذشته معاون وزير راه و شهرسازي و رئيس سازمان مجري ساختمان‌ها و تاسيسات دولتي و عمومي گفت: 5400تخت بيمارستاني در قالب 40بيمارستان تا پايان دولت يازدهم بهره‌برداري مي‌شود. اين آمار در حالي ارائه شد كه چندروز قبل وزير بهداشت گفته بود كه تا پايان دولت يازدهم 21000تخت بيمارستاني تحويل داده مي‌شود. البته معاون توسعه مديريت و منابع وزارت بهداشت هم آمار ديگري داده و گفته بود كه 10300تخت بيمارستاني در كل دوره چهارساله دولت يازدهم بهره‌برداري مي‌شود.

  • چند آمار متفاوت درباره بيمارستان‌هاي دردست ساخت

تناقض ديگري كه در آمار اين 3مقام مسئول وجود دارد، مربوط به تعداد بيمارستان‌هاي احداث شده در دولت يازدهم است. محمدجعفر عليزاده معاون وزير راه در حالي از ساخت 20بيمارستان در 3سال گذشته خبر مي‌دهد كه سيدعلي صدرالسادات معاون وزير بهداشت مي‌‌گويد كه 64بيمارستان در دولت يازدهم به بهره‌برداري رسيده است! آمار متفاوت ديگر، مربوط به تخت‌هاي بيمارستاني در دست احداث است. معاون وزير راه به ايرنا مي‌گويد كه « 100بيمارستان در كشور در حال ساخت است كه با تكميل آنها 24هزار تخت به فضاي بيمارستاني كشور افزوده خواهد شد»؛ درحالي‌كه وزير بهداشت و معاون توسعه وزارت بهداشت از ساخت 21هزار تخت بيمارستاني خبر مي‌دهند.

کد خبر 345091

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تندرستی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha