چهارشنبه ۱۰ شهریور ۱۳۹۵ - ۲۱:۰۰
۰ نفر

کنگره لشکر ۱۰ سیدالشهدا(ع) خبر شهادت سردار احمد غلامی قائم‌مقام فرمانده این لشکر در دوران دفاع‌مقدس را تکذیب کرد و نوشت: «بنابر آخرین خبر واصله درخصوص فرمانده دلاور دوران دفاع‌مقدس، برادر سردار حاج احمد غلامی بدین‌وسیله اعلام می‌دارد ایشان در وضعیت کماست و لذا از کلیه عزیزان و رزمندگان درخواست داریم برای سلامتی ایشان دعا بفرمایید.»

 سردار احمد غلامی قائم‌مقام فرمانده  لشکر سیدالشهدا در حلب

سردار احمد غلامی، در دوران دفاع‌مقدس در عمليات‌هاي مهمي مثل عمليات «فتح المبين» و «الي بيت‌المقدس» نقش‌آفريني كرده بود. حاج احمد غلامي از نخستين روزهاي تشكيل سپاه پاسداران، در سال 1358شمسي، به اين نهاد پيوست و در گردانِ 2پادگان ولي‌عصر(عج) به نبرد با ضدانقلاب و بعدها، متجاوزين بعثي مشغول شد. پس از تشكيل تيپ 27محمد رسول‌الله(ص) توسط حاج احمد متوسليان، فرمانده يكي از گردان‌هاي رزمي شد. او بعدها با تشكيل تيپ مستقل شهيد بروجردي در عمليات‌هاي ديگري ازجمله عمليات كربلاي يك و آزادسازي مهران حضور داشت و در عمليات كربلاي5 اين تيپ به‌عنوان تيپ خط شكن حاضر شد.

حاج احمد، پس از تشكيل تيپ سيدالشهدا(ع) توسط شهيد حاج علي موحد دانش، با دعوت آن سردارِ شهيد، به يگان مزبور ملحق شد و پس از آنكه شهيد كاظم نجفي رستگار فرماندهي تيپ سيدالشهدا را به‌دست گرفت، ايشان به‌عنوان قائم‌مقام فرماندهي تيپ كه مدتي بعد به لشكر ارتقا پيدا كرد منصوب شد. سردار احمد غلامي بعد از اتمام 8سال دفاع‌مقدس نيز يكي از معاونين عمليات نيروي زميني سپاه پاسداران شد و تا زمان بازنشستگي در همين سمت ماند. به نوشته سايت مشرق وي مدتي پيش داوطلبانه به صفوفِ مدافعانِ حرمِ بانوي مقاومت «حضرت زينب كبري»(سلام‌الله عليها) ملحق شد.

اين رزمنده‌ شريف و بي‌ادعا، صبح روز سه‌شنبه، 9شهريور ماه، در جبهه «حلب»، هدفِ آتش مزدوران سعودي و تكفيري‌هاي تروريست قرار گرفت و از ناحيه‌ سر به‌شدت مجروح شد. روايت او از مقاومت رزمندگان در دوران جنگ تحميلي با دست‌هاي خالي و حداقل امكانات و وظايفي كه امروز در قبال زنده نگه داشتن ياد اين شهيدان داريم چندي پيش در همايش فرماندهان و مسئولين ادوار لشكر 10سيدالشهدا(ع) عنوان شد.

او در اين همايش با دعوت اهالي قلم و رسانه‌ها به گردآوري تاريخ شفاهي جنگ گفته بود: «همتي نياز است تا يكسري وقايع روشن‌نشده و مبهم جنگ روشن شود...ما قواره‌اي به نام يك جنگ و دفاع هشت ساله ايجاد كرديم كه دنيا را به حيرت واداشت. شجاعت و اتكا به نفس و ايمان مهم‌ترين بخش اين قضيه است؛ يك ايمان واقعي و خالص نه اين ايمان‌هاي كاذب. رزمندگان آن موقع اعتقادات پاكي داشتند. چيزي كه جبهه را به دانشگاه تبديل كرد همين ايمان بود و اينها بايد به تاريخ و مسائل اجتماعي و باورها تبديل شود و به جامعه تزريق شود. اين وظيفه ما است. آنها كه شهيد شدند رسالتشان تمام شد اما ما بايد آن راه نيمه تمام را به پايان برسانيم.»

کد خبر 345090

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha