چهارشنبه ۲۴ خرداد ۱۳۸۵ - ۱۵:۲۳
۰ نفر

شاخص کل قیمت سهام که از ابتدای هفته جاری روند روبه رشد را آغاز کرده بود به ناگاه در پایان معاملات دیروز 22 واحد عقب نشینی کرد و به 9 هزار و 570 واحد بازگشت.

به گزارش گروه بورسروزنامه همشهری تأثیر مثبت معاملات کالسیمین روز گذشته نتوانست در مقابل سنگینی وزنه باز شدن نماد سرمایه گذاری پتروشیمی مقاومت کند.


بر همین اساس افت 41.5 درصدی قیمت سهام سرمایه گذاری پتروشیمی موجبات افت شاخص را فراهم ساخت.همچنین شروع داد و ستد سهام این شرکت که در تالار اصلی حضور دارد، دیروز باعث شد شاخص عملکرد این تالار با ۲۹ واحد کاهش به ۹ هزار و ۳۵۵ واحد برسد، اما در مقابل شاخص عملکرد تالار فرعی روز گذشته 3.5  واحد رشد کرد و به ۹ هزار و ۵۹۴ واحد رسید.

بنابراین گزارش، در جریان معاملات دیروز بورس تهران شاخص واسطه گری های مالی که عملکرد شرکت های سرمایه گذاری در بورس را نشان می دهد، ۲۴ واحد افزایش پیدا کرد و به ۲۰ هزار و ۳۴۴ واحد نزدیک شد، اما شاخص صنعت با۲۰ واحد کاهش به رقم ۷ هزار و ۵۴۸ واحد بازگشت.

این شاخص عملکرد شرکت های صنعتی بورس را نشان می دهد.این گزارش نشان می دهد که در نتیجه معاملات دیروز شاخص سهام نفت و سوخت هسته ای ۶۹ واحد و شاخص سهام وسایل نقلیه ۱۱ واحد افت را در کارنامه خود ثبت کردند.

در این روز شاخص سهام فلزات اساسی ۲۴۱ واحد و شاخص سهام کانی های فلزی ۹۱۷ واحد افزایش یافتند و شاخص بازده نقدی و قیمت هم ۲۰واحد رشد کرد.

کد خبر 345

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز