همشهری آنلاین: وزارت بهداشت و سازمان ملی محیط‌زیست سنگاپور روز سه‌شنبه ۳۰ اوت (۹ شهریور) اعلام کرد که ۲۶ مورد بیشتر عفونت ناشی از سرایت محلی ویروس زیکا را شناسایی کرده است.

zika

به گزارش رویترز رسانه‌های محلی سنگاپور می‌گویند ۵ مورد از این عفونت‌ها در بخش‌هایی از سنگاپور در خارج از منطقه آلیجونید که موارد پیشین عفونت زیکا در این کشور در آن متمرکز بودند، شناسایی شده‌اند.

ویروس زیکا سال گذشته در برزیل شناسایی شد و از آن هنگام به سراسر قاره آمریکا گسترش یافته است. عفونت مادران باردار با این ویروس می‌تواند باعث نقایص جنینی شدیدی مانند میکروسفالی- تولد نوزاد با سرهای به‌طور غیرطبیعی کوچک و مشکلات وخیم رشدی- شود.

از طرف دیگر، استرالیا، تایوان و کره جنوبی پس از انتشار گزارش‌ها درباره شیوع زیکا در دولت-شهر سنگاپور به زنان باردار توصیه کرده‌اند از سفر به آنجا خودداری کنند. افرادی هم که از این کشور بازمی‌گردند باید برای دو ماه از باردارشدن پرهیز کنند. مسافران اهل کره جنوبی هنگام ورود به سنگاپور پیام‌های متنی حاوی هشدار دریافت می‌کنند.

شیوع زیکا در سنگاپور و هشدارها درباره انحا بالقوه می‌تواند به توریسم در سنگاپور که یکی از شلوغ‌ترین کانون‌های مسافرتی جهان است، ضربه بزند.

مالزی و اندونزی، نزدیک‌ترین همسایگان سنگاپور هم پس از اعلام شیوع زیکا اقدامات محافظتی را تشدید کرده و ازجمله اسکن‌کننده‌های حرارتی در فرودگاه‌ها و پست‌های بازرسی مرزی برپا کرده‌اند.

کد خبر 344931

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار پزشکی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha