سه‌شنبه ۹ شهریور ۱۳۹۵ - ۰۷:۰۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: کازمو روباتی به اندازه کف دست است که از قابلیت‌هایی مانند یادگیری مسائل ابتدایی، دیدن و شنیدن برخوردار است و می‌تواند در آینده به اسباب بازی محبوبی تبدیل شود.

روبات

براساس گزارش گيزمگ، اين روبات كوچك و زيبا همچنين مي‌تواند سرآغازي برای تولید محصولات مشابه اما پیچیده‌تر باشد. کازمو (Cozmo) توانایی‌های متفاوتي دارد و مي‌توان آن را با تلفن هوشمند کنترل كرد. این روبات محصول شرکتي به نام آنکی در سانفرانسیسکو است.

اگرچه کازمو اولین میکرو روباتي نيست كه مي‌توان آن را با كمك تلفن هوشمند كنترل كرد، اما به گفته بوریس سوفمن، مدیر عامل شرکت آنکی این روبات بسیار پیچیده‌تر از ديگر ريزروبات‌هاي موجود در بازار است و از تقريبا 300 قطعه تشكيل شده‌است. به گفته سوفمن درون كازمو مملو از محاسبات، حسگرها و موتور‌هاست و همچنين اين روبات یک دوربین دارد كه ديد رايانه‌اي را براي درك فضاي اطرافش ايجاد مي‌كند. 

روبات

نكته جالب توجه درباره كازمو اين است كه يكي از انيماتورهاي سابق شركت انيميشن‌سازي پيكسار آن را طراحي كرده‌است و همين شباهت بيش از اندازه كازمو را به شخصيت‌هاي كارتوني پيكسار، به ويژه روبات محبوبي به نام وال‌-اي توجيه مي‌كند.

به گفته سوفمن تمامي روابطي كه اين روبات ايجاد مي‌كند به يك شخص ارتباط داده مي‌شود از اين رو مي مي‌تواند هربار كه آن شخص با او صحبت مي‌كند به او واكنش نشان داده،‌او را شناخته و پاسخش را بدهد. كازمو شبيه به سگي است كه شخصيتي عميق دارد و با تمامي افراد در يك خانواده ارتباط برقرار مي‌كند. به مرور زمان اين روبات مي‌تواند بازي‌هاي مورد علاقه اطرافيان و نحوه تعامل آنها با خود را تشخيص داده و رفتارهاي خود را متناسب با اين علائق تنظيم كند.

مهندسان قصد دارند در آينده كازمو را به ديگر موتورهاي هوش مصنوعي وصل كنند و به تدريج و با توسعه سخت‌افزارها، روبات‌هايي مانند كازمو توانايي استفاده از هوش مصنوعي،‌مانند شبكه‌هاي عصبي عميق، را به دست خواهند آورد بدون اينكه نياز داشته‌باشند به صورت مداوم به مراكز ابري يا ديتابيس‌هاي بزرگ متصل باشند.

کد خبر 344851

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فناوری‌

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha