همشهری آنلاین: واشنگتن‌پست اعلام کرد از هوش مصنوعی برای گزارش رویداد‌ها و اطلاعات کلیدی رقابت‌های المپیک تابستانی ریو ۲۰۱۶ استفاده خواهد‌کرد.

واشنگتن پست
براساس گزارش اين روزنامه،‌ اين نرم‌افزار هوش مصنوعي با ارسال داده‌هاي خام و به‌روز‌رساني‌هاي كوتاه در پوشش خبري رقابت‌هاي المپيك مورد استفاده قرار خواهد‌گرفت درحالي كه گروهي از خبرنگاران نيز تحليل‌ها و گزارش‌هاي دقيق‌تري را در اختيار خوانندگان قرار خواهند‌داد.

اين نرم‌افزار كه هليوگراف نام دارد و خبرنگاران آن را روبات خبرنگار مي‌نامند،‌ اطلاعات خود را از شركت ورزشي Stats.com تامين كرده و آنها را به گزارش‌هاي كلامي كوتاهي تبديل مي‌كند. اين به‌روز رساني‌هاي چند‌جمله‌اي كه ارسال آنها از روز اول برگزاري رقابت‌ها آغاز خواهد شد،‌ روي حساب كاربري ويژه المپيك واشنگتن‌پست در توئيتر و فيس‌بوك مسنجر و نسخه صوتي آن در اكوي آمازون منتشر خواهد شد.

هدف از به کارگیری هلیوگراف، ارسال بیش از 300 خبر زنده و 600 به‌روز رسانی از برگزاری مسابقات المپیک روي توئيتر،‌اكو و مسنجر است. وبلاگ زنده توئيتري واشنگتن پست علاوه بر پست‌هاي روبات خبرنگار، پست‌هايي از خبرنگاران حاضر در محل رقابت‌ها نيز خواهد داشت.

جرمي گيلبرت مدير طرح‌هاي ابتكاري استراتژيك در واشنگتن‌پست، مي‌گويد هدف هرگز حذف شغل خبرنگاران نبوده و برعكس اين روزنامه به تازگي تعداد زيادي خبرنگار استخدام كرده‌است.

در روز اول برگزاري رقابت‌هاي المپيك،‌هليوگراف كار خود را با ارسال خبري از مدال‌هاي المپيك در متني سه خطي آغاز خواهد كرد و در طول اجراي رقابت‌ها،‌به‌روزرساني‌هايي درباره برنامه رقابت‌ها، نتايج مدال‌ها،‌و رتبه‌بندي كشورها براساس تعداد مدال‌هاي دريافتي خواهد داشت. اين نرم‌افزار هوش مصنوعي خبرهاي خود را به واسطه تحليل خودكار داده‌ها تنظيم مي‌كند و در صورت احساس خطا در داده‌ها،‌ آن را به تيم دبير‌ان خبري گزارش خواهد‌داد.

اين اولين‌باري نيست كه يك موسسه خبري براي پوشش خبري از هوش مصنوعي استفاده مي‌كند. در ماه جولاي نيز اسويشيتد‌پرس ورزشي استفاده از روبات‌ها را براي پوشش خبري رقابت‌هاي ليگ بيسبال مينور آغاز كرد. هليوگراف قرار است بخشي از نيروي پوشش‌دهنده اخبار انتخابات آمريكا نيز باشد.

کد خبر 342301

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha