مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۷ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: وزیر بهداشت گفت: وزارت بهداشت از توسعه مراکز درمانی سازمان تامین اجتماعی حمایت می‌کند به خصوص اینکه این سازمان در روستاها تقریبا غایب است.

وزیر بهداشت

به گزارش ایرنا، سید حسن هاشمی، در حاشیه بیست و سومین اجلاس روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی در وزارت بهداشت در جمع خبرنگاران افزود: در گذشته بیشتر دیدگاه در بین مسئولان وزارت بهداشت این بود که کل سازمان تامین اجتماعی اعم از خدمات مراکز ملکی و غیر ملکی آن به وزارت بهداشت منتقل شود اما اکنون در وزارت بهداشت چنین دیدگاهی وجود ندارد.

وی گفت: نظر وزارت بهداشت این است که تا جای ممکن تصدی‌ها را واگذار کنیم و به امور سیاستگذاری و نظارت بپردازیم، بنابراین از اینکه سازمان تامین اجتماعی مراکز درمانی خود را توسعه دهد و به خصوص در مناطق محروم و روستایی مراکز ارائه خدمات درمانی دایر کند،استقبال و از آن حمایت می‌کنیم.

هاشمی افزود: مسئله ما با سازمان تامین اجتماعی 9 بیست و هفتم حق بیمه کارگران است که باید برای سلامت آنها و با نظارت و سیاستگذاری وزارت بهداشت به عنوان تولیت سلامت هزینه شود و از این اعتبار برای امور دیگر بیمه شدگان استفاده نشود.

وزیر بهداشت اضافه کرد: مقام معظم رهبری نیز در سیاست‌های کلان سلامت بر این امر تاکید کرده است که منابع بیمه‌های سلامت تجمیع شود بنابراین باید هر چه سر این مسئله را حل کنیم.

وزیر بهداشت با اشاره به مشکلات اعتباری حوزه سلامت گفت: در سه سال گذشته آزار و اذیت‌های زیادی را برای تامین اعتبارات مورد نیاز وزارت بهداشت متحمل شدیم و تاخیر در پرداخت مطالبات پزشکان، پرستاران و پیراپزشکان موجب نارضایی آنها شد.
وی افزود: امیدواریم با همکاری مجلس جدید و در دولت آینده این مشکلات بر طرف شود.

هاشمی گفت: مشکل مهم دیگر این است که برخی دستگاه‌ها پروژه‌هایی را اجرا می‌کنند که مخل سلامت مردم است و باعث آلودگی هوا،آلودگی غذا و مواد آشامیدنی و نیز خطرات جانی در جاده‌ها می شود یا برخی محصولات فرهنگی که با روح و روان مردم سر و کار دارند و وزارت بهداشت به عنوان متولی سلامت هیچ نظارتی در این موارد ندارد.

وی افزود: امیدواریم با تصویب قوانین مناسب در برنامه توسعه ششم مشکلات مالی و اعتباری حوزه سلامت و نیز مسائل مربوط به تولیت سلامت و همکاری‌های بین بخشی بر طرف شود.

کد خبر 344658

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تندرستی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha