همشهری آنلاین: فرمانده دانشگاه افسری امام علی(ع) نیروی زمینی ارتش گفت: ترکیب نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران عامل بازدارنده تهدیدات دشمنان است.

ارتش

به گزارش روابط عمومی نیروی زمینی ارتش، این مطلب را امیر سرتیپ دوم ستاد محمد رضا فولادی در جمع دانشجویان دوره رزم مقدماتی دانشگاه های افسری ارتش عنوان کرد.

وی در ادامه به ترکیب نیروهای مسلح هر کشور با توجه به تهدیدات جغرافیایی، سیاسی و ارزشهای آن کشور اشاره کرد و گفت: ترکیب نیروهای مسلح در کشور جمهوری اسلامی ایران یکی از بارزترین دلایلی است که تاکنون دشمنان ایران اسلامی نتوانستند به اهداف خود دست یابند و این ترکیب برگرفته از اندیشه دفاعی امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری(حفظه تعالی) است.

فرمانده دانشگاه افسری امام علی(ع) مولفه های اندیشه دفاعی فرمانده کل قوا را در سه محور ارزش محوری، انسان محوری و توان محوری تقسیم بندی کرد و توضیح داد: در هیچ جای دنیا فرمانده نیروهای مسلح با این همه سوابق روشن و ویژگی های منحصر به فرد وجود ندارد و علی رغم وجود دشمنان زیاد با تدابیری که توسط مقام معظم رهبری اتخاذ شده و با توکل به خداوند و هوشیاری نیروهای مسلح، دشمن نتوانسته است در کشور ما کوچکترین نفوذی داشته باشد.

امیر سرتیپ دوم فولادی اضافه کرد: خدمت در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران تحت رهبری نائب برحق امام زمان(عج) افتخاری بزرگ برای کارکنان ارتش است.

وی ادامه داد: فرماندهی دینی از شاخصه های ممتاز نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران می باشد، در این کشور انجام وظایف در نیروهای مسلح تحت رهبری ولی فقیه یک فریضه دینی و شرعی است.

امیر سرتیپ دوم ستاد فولادی در پایان سخنانش به تقسیم بندی ارتش های دنیا پرداخت و بیان داشت: در کشورهای جهان سه نوع ارتش شامل ارتش های تشریفاتی و ویترینی که برای امنیت دستگاه حاکم موجود است، ارتش هایی که توان عملیاتی دارند ولی فقط نظامی هستند و همه نوع جنایاتی مرتکب می شوند و ارتشی که هم توان عملیاتی و نظامی دارد و هم برخوردار از آموزه های دینی و قدرت روحی و معنوی بنا به آیات قرآن هستند وجود دارد که ارتش سوم با توجه به خصوصیات که یادشد همیشه پیروز است.

کد خبر 344638

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha