همشهری آنلاین: معاون اجرایی فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی (نزاجا) گفت: توان دفاعی، تجهیزات و قابلیت تسلیحاتی، ضامن قدرت سیاسی، اقتصادی و اجتماعی کشورهاست و ایران نیزبا برخورداری از این اصل درکنار ایمان راسخ، به اقتدار لازم درمقابل دشمنان رسیده است.

محمد فهمیده

امیرسرتیپ محمد فهمیده روز سه شنبه در مراسم تودیع و معارفه فرماندهان قرارگاه عملیاتی لشکر 21 حمزه سیدالشهدای آذربایجان و تیپ 121 تکاور نیروی زمینی ارتش، افزود: امروز به برکت وجود فرماندهی معظم کل قوا و تلاش متخصصان امر در حوزه دفاعی و تجهیزات نظامی، نیروهای مسلح کشورمان با ایمان و اعتقاد خاص به دستورات الهی و اسلامی، دشمنان نظام جرات کوچکترین نگاه چپ به خاک ایران را ندارند.

وی، برخورداری از نیروهای مسلح مقتدر را از مولفه های مهم توان و قدرت سیاسی و اقتصادی کشورها دانست و با بیان اینکه توان دفاعی باعث رونق حوزه های اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی می شود، اظهار کرد: اندیشه های امام راحل در سال های نخست انقلاب اسلامی نیز بر اساس همین محور، برای پیشرفت نیروهای مسلح اتخاذ و در ارکان مختلف کشور جاری و ساری شد.

امیر فهمیده با اشاره به موقعیت استراتژیک و جغرافیایی ویژه ایران در منطقه، گفت: به خاطر همین موقعیت، همواره در طول تاریخ خاک ایران و استفاده از مزیت های مختلف آن مورد توجه و طمع دشمنان منطقه ای، فرا منطقه ای و استکبار جهانی بوده که اندیشه های دفاعی امام راحل و مقام معظم رهبری در تقابل با این اهداف دشمنان تعریف شده است.

وی ادامه داد: امام راحل همواره در طول سال های حیات خود بر حفظ، حمایت و هدایت ارتش تاکید داشتند و این نیروی خدوم را اسلامی و مردمی می دانستند که بر همین اساس آن را هدایت تشریعی می کردند.

امیر فهمیده، پیوند مبارک و ناگسستنی نیروهای مسلح در ایران را ناشی از راهبری ها و هدایت های مدبرانه و شجاعان فرمانده معظم کل قوا دانست و افزود: امروز شاهد وحدت بین ارتش، سپاه و بسیج که ترکیبی بی نظیر به وجود آورده اند، در دفاع از خاک، ارزش ها و اصول انقلاب هستیم.

وی با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری درباره رعایت اخلاق دینی در ارتش جمهوری اسلامی، یادآور شد: این ویژگی امروز درتمام ارکان ارتش در کنار استقلال و تبعیت از رهبری وجود دارد و ارتشیان همواره خود را در کنار نظام و مردمی می دانند.

امیر فهمیده با تاکید بر اینکه اقتدار و قدرت ملی ناشی از توان دفاعی هیچ تحریمی را نمی پذیرد، گفت: این موضوع ناشی از تدابیر، هدایت ها و شجاعت فرمانده کل قوا در نیروهای مسلح به وجود آمده و نیروهای مسلح بر این اساس و با تکیه بر توان دفاعی و تجهیزاتی خود هرگز اجازه خودنمائی به دشمنان را نمی دهند.

فرماندهان جدید قرارگاه عملیاتی لشکر 21 حمزه سیدالشهدای آذربایجان و تیپ 121 تکاور نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران روز سه شنبه طی مراسمی معرفی شدند.

به گزارش ایرنا، در این مراسم امیرسرتیپ دوم ستاد ' غلامحسین ظهیرمالکی ' به عنوان فرمانده جدید قرارگاه عملیاتی لشکر 21 حمزه معرفی و از خدمات امیر نادر نجفی که به افتخار بازنشستگی نائل شده است، قدردانی شد.

همچنین، سرهنگ ستاد ' فرامرز کارگر ' که پیش از این جانشین فرمانده تیپ 121 تکاور نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی بود، به عنوان فرمانده جدید این یگان منصوب و معرفی شد.

کد خبر 342694

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha