سهل‌انگاری خانواده و بی‌توجهی به تابلوی هشدار در پارک، حادثه مرگباری را در شمال پایتخت رقم زد.

حوادث شهری

ظهر پنجشنبه اعضاي 2خانواده به پارك در حال ساختي كه هنوز كامل نشده بود، در شمال تهران رفتند. مردان سرگرم تهيه كباب بودند و پسربچه 8ساله يكي از آنها به همراه مادرش، با عبور از حصار آهني دور حوضچه، وارد آن شده بودند. هرچند كنار حوضچه تابلويي نصب و نوشته شده بود:«ورود به آبنما و شنا‌كردن داخل آن اكيدا ممنوع است»

اما زن جوان بي‌توجه به اين هشدار پسرش را براي آب‌بازي وارد حوضچه كرده بود كه در يك لحظه، وقتي مادر از داخل آن بيرون آمد، پسرش با رفتن به وسط حوضچه گرفتار شد و شروع كرد به داد و فرياد كردن. همان لحظه مادر و پدر كودك براي نجات فرزندشان به داخل حوضچه پريدند اما چون عمق وسط حوضچه در حدود 3متر بود، آنها نيز به همراه فرزندشان گرفتار شدند.

در اين لحظه، كارگر فضاي سبز پارك و نگهبان آنجا كه متوجه ماجرا شده بودند به كمك اعضاي اين خانواده شتافتند. از سويي ماجرا به آتش‌نشاني نيز گزارش شد و تيم‌هاي امدادي راهي محل حادثه شدند اما پيش از رسيدن آتش‌نشانان، كارگر و نگهبان پارك مادر و كودك را از داخل حوضچه بيرون كشيده و نجاتشان داده بودند اما مرد خانواده هنوز داخل حوضچه بود. در چنين شرايطي امدادگران آتش‌نشاني وارد حوضچه شدند و مرد جوان را بيرون كشيدند. او بيهوش شده و از حال رفته بود اما نفس مي‌كشيد كه توسط اورژانس به بيمارستان انتقال يافت.

  • گزارش مرگ

درحالي‌كه تلاش پزشكان براي نجات اين مرد ادامه داشت، بامداد جمعه به قاضي ايلخاني، كشيك جنايي پايتخت خبر رسيد كه وي دچار مرگ مغزي شده و در نهايت جان باخته است. به‌دنبال مرگ وي پرونده‌اي در شعبه هشتم دادسراي جنايي تهران تشكيل شده و تحقيقات در اين خصوص ادامه دارد.

  • فرشته نجات

عباس، كارگر فضاي سبز پارك و اهل افغانستان است. اين مرد 53ساله يكي از كساني بود كه پس از حادثه به كمك قرباني و خانواده‌اش شتافت. وي در گفت‌وگو با همشهري مي‌گويد: روز حادثه پسربچه‌اي را ديدم كه داخل حوضچه مشغول بازي بود. مادرش هم از حصار آهني عبور كرده و كنار پسرش ايستاده بود.

به طرفشان رفتم و تذكر دادم كه شنا و آبتني ممنوع است چون عمق حوضچه در قسمت مياني زياد است و خطر دارد. حتي تابلوي هشدار را كه همانجا نصب شده بود به او نشان دادم. اما مادركودك گفت بازي بچه ‌تمام شود بيرون مي‌آيد. كمي آن طرف‌تر هم پدر خانواده مشغول تهيه كباب بود كه به آنها هم تذكر دادم.

سپس به آن طرف پارك رفتم كه ماجرا را به همكارانم گزارش كنم اما ناگهان صداي جيغ و فرياد شنيدم. بلافاصله به سمت حوضچه دويدم و ديدم كه كودك به وسط آب رفته است. قبل از اين تذكر داده بودم كه عمق آنجا 3متر است و اگر شنا بلد نباشي، ممكن است غرق شوي.

علاوه بر پسربچه، پدر و مادرش هم براي نجات او وارد آب شده بودند كه آنها هم گرفتار شده بودند. با ديدن اين وضعيت هرچه دستم بود را رها كردم و به داخل آب پريدم. پيش از من نگهبان پارك هم به كمك آنها رفته بود. او مادر خانواده را نجات داد و من كودك را بيرون كشيدم اما مرد جوان به زير آب رفت. همكارانم به آتش‌نشاني و اورژانس زنگ زدند اما تا رسيدند و مرد جوان را بيرون كشيدند، متوجه شديم كه او بيهوش شده است.

  • اظهارات شاهد

يكي از شاهدان كه روز حادثه در پارك بود نيز به همشهري گفت: آن روز براي هواخوري به پارك آمدم. معمولا براي پياده‌روي به آنجا مي‌رفتم و اين خانواده را هم بارها ديده بودم. زماني كه كارگر پارك به آنها تذكر داد، من آنجا بودم. بعد يك لحظه مادر دست كودكش را رها كرد و پيش خانواده‌اش رفت. همان لحظه گويا پسر او به وسط حوضچه رفت و گير افتاد. پس از آن هم پدر و مادر براي نجات او به داخل حوضچه پريدند كه مادر و كودك نجات پيدا كردند اما پدر گرفتار شد.

 

کد خبر 344543

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha