همشهری آنلاین: رهبران کشورهای مجارستان و جمهوری چک تشکیل «ارتش مشترک اروپا» به بهانه تقویت امنیت اتحادیه اروپا را خواستار شدند.

 چک و مجارستان خواستار تشکیل ارتش مشترک اروپا شدند

به گزارش ايرنا به نقل از شبکه خبری بی بی سی، درخواست جدید برای تشکیل ارتش مشترک اتحادیه اروپا در دیدار آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان با نخست وزیران لهستان، مجارستان، جمهوری چک و اسلواکی و در آستانه نشست سران اتحادیه اروپا مطرح شد.

نشست سران قرار است ماه آینده و به منظور بررسی آینده اتحادیه اروپا در دوران پس از خروج انگلیس از این اتحادیه برگزار شود.

ویکتور اروبان نخست وزیر مجارستان در آستانه مذاکرات ورشو در لهستان گفت: ما باید به مساله امنیت اولویت دهیم، پس بیایید این کار را با تشکیل ارتش مشترک اروپا آغاز کنیم.

«بوهوسلاو سوبوتکا» نخست وزیر چک نیز با درخواست برای آغاز مذاکرات درباره تشکیل ارتش مشترک اروپا گفت این روند آسان نخواهد بود.

رهبران کشورهای جمهوری چک، مجارستان، لهستان و اسلواکی در قالب «گروه ویزگارد» تلاش می کنند مواضع هماهنگی را در خصوص سیاست های خارجی شان اتخاذ کنند.

گروه «ویزگارد»، متشکل از چهار کشور اروپای مرکزی، لهستان، جمهوری چک، اسلوواکی و مجارستان، در اوایل دهه 1990 میلادی و با هدف ادغام در اتحادیه اروپا و افزایش همکاری در حوزه های نظامی، اقتصادی و انرژی تشکیل شد.

سال گذشته، «ژان کلود یونکر» رئیس کمیسیون اروپا تشکیل ارتش مشترک اروپا را به بهانه تقویت توان دفاعی اتحادیه اروپا در مقابله با تهدیدهای روسیه و سایر مناطق جهان خواستار شد.

درخواست برخی از کشورهای اروپایی برای تشکیل ارتش مشترک با مخالفت جدی دولت انگلیس مواجه شده است و این کشور ایجاد چنین ارتشی را در خارج از حوزه اختیارات سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) رد کرده است.

کد خبر 344525

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha