یکشنبه ۲۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: اکسپرس از طرح پنهانی اتحادیه اروپا برای تبدیل شدن به یک "ابر دولت" را افشا کرد.

ژان کلود یونکر

به گزارش ايسنا، نشریه انگلیسی اکسپرس از یک طرح محرمانه کمیسیون اتحادیه اروپا برای آن که به کشورهای عضو این اتحادیه چگونگی اداره کشورهایشان را دیکته کند، خبر داد.

به نوشته روزنامه اکسپرس، همانطور که پیش از این کمپین حمایت از خروج انگلیس از اتحادیه اروپا پیش‌بینی کرده بود به نظر می‌رسد ژان کلود یونکر، رئیس کمیسیون اروپا تلاش دارد با این طرح پنهانی اتحادیه اروپا را تبدیل به یک ابردولت کند.

طرح مذکور پیش از رای تاریخی انگلیسی‌ها به خروج از اتحادیه اروپا در ماه ژوئن در دستور کار قرار گرفته بود اما محرمانه باقی ماند تا رای دهندگان انگلیسی نسبت به آینده بلند مدت اتحادیه اروپا نگرانی بیشتری پیدا نکنند.

طرح‌های یونکر در قالب منشور حقوق اجتماعی ارائه شده‌اند اما هدف از این منشور این است که اتحادیه اروپا عملا مسائلی نظیر دستمزد و شرایط اشتغال را در سراسر اروپا دیکته کند.

اکنون که بریتانیا خود را برای ترک اتحادیه اروپا آماده می‌کند یونکر می‌خواهد انرژی مضاعفی را صرف پیشبرد این طرح کند که به طرح " رکن حقوق اجتماعی اروپا" شناخته شده است.

او مدعی شده که می‌خواهد به سیاستهای اتحادیه اروپا "بعد اجتماعی" ببخشد.

ماریان تایسن، به عنوان کمیسیونر مسئول امور اجتماعی، استخدام و کار در اتحادیه اروپا کسی است که قرار است این ابتکار عمل را به پیش ببرد و طی چند ماه گذشته در حال ارزیابی حمایت‌ها از تغییرات احتمالی در داخل کشورهای عضو اتحادیه اروپا به ویژه نزد سازمان‌های غیردولتی، گروه‌های تجاری و اتحادیه‌های تجاری و کاری بوده است.

انگلیس یکی از مخالفان سرسخت هر گونه تلاش کمیسیون اروپا برای تعیین استاندارد برای قوانین کار در اتحادیه اروپا بوده است.

دولت‌های متوالی در انگلیس استدلال کرده‌اند که اتحادیه اروپا اجازه ندارد به کشورهای عضو دیکته کند که چطور کشورهایشان را در زمینه رفاه اجتماعی اداره کنند.

کد خبر 343166

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha