همشهری آنلاین: رئیس سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به فعالیت های بسیج سازندگی در زمینه راه اندازی واحدهای تولیدی از ایجاد ۲۳۰ هزار فرصت شغلی توسط بسیج خبر داد.

محمدرضا نقدی

به گزارش ایرنا، سردار محمدرضا نقدی روز چهارشنبه در مجمع عالی بسیج سپاه عاشورا در تبریز با اشاره به اینکه بسیج درصدد عملیاتی کردن اقتصاد مقاومتی است ، گفت: در این راستا اقدامات برجسته ای در بخش صنعت و کشاورزی انجام و موجب تحولات بزرگی به خصوص در مناطق محروم شده است.

وی با بیان اینکه تقویت واحدهای تولیدی کوچک با سرمایه اندک از رویکردهای بسیج است، ادامه داد: رشد 42 درصد در پرورش قارچ، رشد 37 درصدی داربستی کردن تاکستان های انگور، رشد 20 درصدی در زمینه ماهی و آبزیان از جمله دستاوردهای بسیج در سه سال گذشته است.

سردار نقدی با اشاره به فعالیت بسیج در زمینه راه اندازی صنایع تبدیلی کوچک روستایی، گفت: صنایع تبدیلی کوچک روستایی موجب کاهش شدید قیمت تمام شده و رسیدن سود به سرمایه گذار می شود.

وی به عنوان مثال به وجود یکهزار و 200 کارگاه نخودچی در ممقان آذربایجان شرقی اشاره کرد و افزود: با فعالیت این واحدها سالانه 200 میلیون دلار گردش مالی در کشور ایجاد شده است.

مسئول سازمان بسیج سازندگی آذربایجان شرقی هم از ایجاد و توسعه 2 هزار و 588 واحد تولیدی استان در سال گذشته توسط این سازمان خبر داد.

سرهنگ صفر قائمی با بیان اینکه نقشه راه اقتصادی کشور، اقتصاد مقاومتی است، اظهار داشت: شرط تحقق اقتصاد مقاومتی، ایمان به درستی راه است .

وی با تاکید بر توجه به اقتصاد روستا محور، گفت: اقتصاد روستا محور همان بنگاه های کوچک است که بایستی با ایجاد این گونه بنگاه ها در جهت ایجاد اشتغال، رفع مشکل بیکاری، کاهش روند مهاجرت از روستاها، تعدیل درآمدها با توسعه روستاها و در نهایت توزیع عادلانه درآمدها فعالیت کرد.

سرهنگ قائمی با تشریح برنامه های اقتصاد مقاومتی سازمان بسیج سازندگی استان در سال جاری، اعلام کرد: ایجاد 610 واحد تولیدی در استان از برنامه های سال جاری است.

کد خبر 344322

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha