همشهری آنلاین: لاریجانی ضمن تأکید بر این تذکر که «لازم است به وزیر دفاع متذکر شوم که درباره مجلس درست حرف نزد و باید ادب حکمرانی را در این مسائل رعایت می‌کرد.»، گفت: پروازهای روسیه متوقف نشده است. ما و روسیه در مبارزه با تروریسم اتحاد داریم که این به نفع مسلمانان منطقه است.

به گزارش ایسنا، علی لاریجانی طی سخنانی در جلسه علني سه شنبه-2 شهريور-مجلس شورای اسلامی ضمن تبریک هفته دولت و گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان باهنر و رجایی و سایر شهدای دولت گفت: این دو شهید گرانقدر با سوابق مبارزاتی ارزنده و روحیه شیفتگی به خدمت الگوی بسیار مناسبی برای مدیریت در نظام جمهوری اسلامی ایران بودند و امروز هم باید به این الگوها بیشتر توجه شود و برای این دو شهید بزرگوار علو درجات را خواستارم و برای همه خدمتگزاران نظام به ویژه فرهنگیان آرزوی توفیق میکنم.

وی در بخش دیگر صحبت های خود با اشاره به در راس امور بودن مجلس گفت: امام و رهبری بارها بر نقش مجلس تاکید داشتند بنابراین لازم است این موضوع در بیان مطالب نیز در نظر گرفته شود لذا از همه دوستان می‌خواهیم که به این ساختار نظام و درجات آن توجه کافی داشته باشند.

لاریجانی  افزود : در روزهای اخیر در مورد پایگاه هوایی همدان مسائل مختلفی بیان شد که باید بگویم ما هیچ پایگاهی به هیچ کشوری ندادیم و حضور هواپیماهای روسی در پایگاه همدان امر موقتی و برای سوخت‌گیری بوده و به همین دلیل انجام این کار به اجازه از مجلس نیازی نداشت.

وي همچنين در پاسخ به تذکر محمود صادقی نماینده تهران در مورد برگزاری جلسه غیر علنی جهت بررسی موضوع استفاده هواپیماهای روسی از پایگاه همدان و اینکه طبق اعلام صورت گرفته پرواز هواپیماهای روسی متوقف شده گفت: متوقف نشده است. ما و روسیه در مبارزه با تروریسم اتحاد داریم که این به نفع مسلمانان منطقه است. در همدان پایگاهی به روسیه داده نشده و این نشست و برخاست‌ها فقط برای سوخت‌گیری بوده است. با این حال به موضوع تقاضای شما برای برگزاری جلسه غیر علنی رسیدگی می‌شود.

محمود صادقی در تذکری به استناد ماده 69 آیین نامه گفت: طبق این ماده در صورتی که 10 نفر از نمایندگان تقاضای برگزاری غیرعلنی در موضوعات حساس و مهم را داشته باشند هیئت رییسه موظف به تشکیل جلسه غیر علنی است. بر همین اساس تقاضایی با امضای 20 نفر از نمایندگان برای ارائه توضیحات مسئولان درباره دلایل در اختیار قرار دادن پایگاه نظامی به یکی از قدرت های جهانی را به هیئت رییسه تقدیم کردیم.

وی افزود: ما در کل قضیه ایراد نداریم؛ بلکه می‌خواهیم در جریان امور قرار گرفته و هماهنگی و هم‌افزایی و همگرایی بیشتری وجود داشته باشد. این تقاضا را مطرح کردیم. البته اعلام شده که پرواز هواپیماهای روسی متوقف شده است؛ با این وجود ما بر تقاضایمان برای برگزاری جلسه غیر علنی با استناد به صحبت‌های وزیر که ممکن است دوباره این اتفاق براساس ضرورت از سر گرفته شود، اصرار داریم.

کد خبر 344095

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha