همشهری آنلاین: رئیس مجلس با اشاره به همگرایی بیشتر سیاسی ایران و عراق گفت: قرار شد در بعد امنیتی هم همکاری‌های مجدانه صورت پذیرد.

لارجان

به گزارش تسنیم،علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی، شنبه-30 مرداد-در نشست خبری رؤسای مجالس اسلامی ایران و عراق، اظهار کرد: در فراز و فرودهای سختی که در دو دهه اخیر برای ملت عراق پیش آمده است، دولت و ملت ایران همیشه در کنار دولت و ملت عراق بودند.

وی افزود: عراق یک کشور ثروتمند و دارای ریشه اسلامی است. آرزوی ما این است که عراق همیشه سرافراز باشد و ما بدنبال امنیت با ثبات در منطقه هستیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی از مذاکرات خود با رئیس مجلس اسلامی عراق گفت و عنوان کرد: در مذاکرات امروز موضوع توسعه روابط تجاری و موانعی که برای تجار ایرانی در حال حاضر مطرح است بحث و گفت‌وگو شد و هر دو کشور بدنبال این هستیم که این موانع برطرف شود تا روابط تجاری فی مابین یک جهش چشمگیری پیدا کند.

لاریجانی درباره وجود تروریست‌ها در منطقه، تصریح کرد: حل بحران تروریست‌ها در داخل عراق از موضوعات مهم مذاکرات ما بود که با همگرایی بیشتر سیاسی قرار شد در بعد امنیتی هم همکاری‌های مجدانه صورت پذیرد تا به زودی منطقه از وجود تروریست‌ها خالی شود.

رئیس قوه مقننه افزود: بخش دیگر مذاکرات حول بحران امنیتی در منطقه بود که جدایی از مشکلات عراق نیست. سرنوشت مسلمانان در منطقه برای ما نگران کننده است.

وی افزود: سفر رئیس مجلس اسلامی عراق و همراهانشان به جمهوری اسلامی ایران نشان دهنده روابط خوب و صمیمی بین دو دولت است که امیدواریم این روابط در سطح بالاتری قرار بگیرد.

کد خبر 343759

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha