همشهری آنلاین: کره شمالی تهدید کرد در صورت مشاهده کوچکترین نشانه‌ تحریک‌ آمیز از طرف آمریکا و کره جنوبی، این کشور اقدام به حمله اتمی پیشگیرانه خواهد کرد.

کره شمالی، آمریکا و کره جنوبی را به حمله اتمی پیشگیرانه تهدید کرد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، یک مقام بلندپایه نظامی کره شمالی روز دوشنبه از آمادگی این کشور برای حمله هسته ای پیشگیرانه به آمریکا و کره جنوبی خبر داد.

رئیس ستاد مشترک ارتش کره شمالی روز دوشنبه در واکنش به رزمایش نظامی آمریکا و همسایه جنوبی این کشور اعلام کرد که کره شمالی آمادگی لازم برای اقدام پیشگیرانه هسته ای در برابر این دو کشور را دارد.

در بیانیه ستاد مشترک ارتش کره شمالی در این باره آمده است: جنگ افروزان هسته ای باید در ذهن داشته باشند که اگر کوچکترین نشانه ای از تخاصم علیه ما در خشکی، دریا و هوای کره شمالی را به نمایش گذاشته شود و حاکمیت ملی ما را به مخاطره بیندازند، منشأ آن تحرکات را با حمله هسته ای پیشگیرانه با خاکستر یکسان خواهیم کرد.

این بیانیه می افزاید: اوضاع شبه جزیره کره آنقدر پُرتنش است که وقوع یک جنگ هسته ای هر لحظه امکان پذیر می باشد.

گفتنی است، کره جنوبی و آمریکا رزمایش مشترک خود را از صبح روز دوشنبه با وجود هشدارهای کره شمالی آغاز کردند.

این چهل و نهمین رزمایش سالانه «اولچی فریدام» است و ٤٨٠ هزار نفر از بخش های نظامی و غیر نظامی دو کشور در آن شرکت می کنند و بخشی از آن مربوط به رزمایش مشترک شبیه سازی رایانه ای جهت مقابله با حملات کره شمالی است.

کد خبر 344041

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیا و اقیانوسیه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha