یکشنبه ۳۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۵
۰ نفر

همزمان با ارجاع مهران مدیری به داستان «سیندرلا» و اشاره به‌احتمال کدو شدن کالسکه در آخرین ساعت‌های مانده تا قرعه‌کشی مردادماه حامی مالی «دورهمی»، این داستان قدیمی عنوان محبوب‌ترین افسانه تاریخ ادبیات بریتانیا را از آن خود کرد.

کتاب داستان

به گزارش همشهري، 26درصد از 2هزار پدر و مادر شركت‌كننده درنظرسنجي مؤسسه ديركت بلايندز، سيندرلا را به عنوان محبوب‌ترين قصه جن و پري خود برگزيدند. رده دوم به «موطلايي و سه خرس» رسيد و «سفيدبرفي» در رده سوم قرار گرفت. از ديگر افسانه‌هاي محبوب والدين بريتانيايي مي‌توان به «ديو ودلبر»، «آليس در سرزمين عجايب» و افسانه نروژي «سه بز بيلي ناهنجار» اشاره كرد كه هركدام 18درصد آرارا به‌دست آوردند و «جادوگر شهر آز» و «گربه چكمه‌پوش» با 14درصد در رده‌هاي بعد ايستادند.

براساس گزارشي كه سايت بوك‌سلر منتشر كرده، نكته عجيب و جالب‌توجه در نظرسنجي از 2هزار پدر و مادر بريتانيايي، جايگاه افسانه در زندگي خانواده‌هاي امروزي است. 8درصد پاسخ‌دهندگان اعتراف كرده‌اند كه هرگز در زندگي براي بچه‌هاي خود داستان‌هاي قديمي نخوانده‌اند و حدود 24درصد معتقدند افسانه‌هاي جن و پري به‌تدريج از بين مي‌روند. 4درصد هم مي‌گويند داستان‌هاي كلاسيك، ديگر از مد افتاده و رونق گذشته را ندارند.

عادت 27درصد والدين به خواندن حداقل يك افسانه در روز براي بچه‌ها و علاقه‌مندي 92درصد كودكان به خواندن كتاب نسبت به تماشاي تلويزيون، از ديگر نتايج نظرسنجي ديركت بلايندز است كه هدف خود را از ترتيب دادن اين پژوهش علمي، كمك به والدين براي فراهم كردن زمينه خواب‌راحت شبانه كودكان است. از نظر منطقه‌اي هم خانواده‌هاي ساكن در آكسفورد بيش از ساير نقاط بريتانيا به خواندن كتاب براي كودكان علاقه دارند و 42درصد آنها اعلام كرده‌اند هر روز اين كار را انجام مي‌دهند.

کد خبر 343916

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha