سه‌شنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۲
۰ نفر

۵ روز مانده به آغاز شانزدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر عروسکی تهران- مبارک، نشست رسانه‌ای این رویداد با حضور مرضیه برومند دبیر و پیمان شریعتی، مدیر اجرایی آن در تئاتر شهر برگزار شد؛ سازه‌ای که برای میزبانی از جشنواره در روزهای یک تا ۷ شهریور آماده می‌شود.

جشنواره نمایش عروسکی

به گزارش خبرنگار همشهري، برومند كه براي دومين دوره پياپي مسئوليت دبيري جشنواره تئاتر عروسكي را بر عهده دارد، در نشست رسانه‌اي گفت: «ما علاوه بر ادامه دادن تمام اتفاق‌هاي خوب دوره‌هاي گذشته، براي اين دوره شيوه‌هاي نوي خلاقانه را به‌كار گرفته و تلاش كرده‌ايم نگاهي نو داشته باشيم به همه آنچه يك جشنواره را به‌وجود مي‌آورد. از نظر بودجه مشكل نداريم، هر چند نسبت به دوره گذشته چيزي افزوده نشده و ما سعي كرده‌ايم با خلاقيت خود، آن را مديريت كنيم. اهل بريز و بپاش نيستم و به همين دليل بچه‌هاي بين‌الملل با گروه‌هاي خارجي چانه زدند تا با شرايط ما كنار بيايند.»

  • حمايت براي اجراي عمومي

شريعتي، دبير اجرايي جشنواره تئاتر عروسكي هم كه به تازگي حكم مديريت تئاتر شهر را دريافت كرده، در اين نشست با اعلام برنامه‌هاي جنبي و تأكيد بر لزوم حمايت از نمايش‌هاي عروسكي گفت: «در برنامه‌هاي آينده تئاتر شهر تعداد بيشتري نمايش عروسكي ديده خواهد شد. هر نمايش خوب، مديران سالن‌ها را برمي‌انگيزد تا براي اجرا از آن دعوت كنند و اميدوارم با برنامه‌ريزي مناسب و توليد آثار باكيفيت، بعد از اين بيشتر شاهد اجراي عمومي نمايش‌هاي عروسكي باشيم.»

  • 66 اجرا در دوره شانزدهم

مرضيه برومند در حاشيه نشست رسانه‌اي جشنواره تئاتر عروسكي به همشهري گفت: «در اين دوره مانند دوره قبل عروسك‌ها آغازگر جشنواره خواهند بود. كارناوال عروسك‌ها اول شهريور از مسير تالار وحدت تا محوطه تئاتر شهر راه مي‌افتد و در آن تمام گروه‌هاي شركت‌كننده با عروسك‌هاي‌شان حضور مي‌يابند. ديگر هنرمندان تئاتر عروسكي هم با عروسك‌هاي خود به جمع گروه‌ها مي‌پيوندند.»

اجراي نمايش‌هاي دوره شانزدهم براساس رده‌بندي سني بزرگسال، كودك و خانواده در بخش‌هاي بين‌الملل، مهمان و سنتي، حضور 66 اجرا در بخش فضاي باز و صحنه‌اي، برپايي پاتوق عروسكي كودك و نوجوان و نمايشگاه عروسك‌هاي مرحوم جواد ذوالفقاري هم از ديگر بخش‌هاي جشنواره امسال تئاتر عروسكي تهران- مبارك است.

کد خبر 343443

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha