همشهری آنلاین: دبیر شورای عالی امنیت ملی کقت: همکاری های تهران - مسکو برای مبارزه با تروریسم در سوریه راهبردی است و ما در این زمینه تبادل ظرفیت و امکانات داریم.

به گزارش ايرنا، علی شمخانی در خصوص دیدگاه ایران در مورد گفت و گوهای سیاسی احزاب یمنی و توافق برای تشکیل مجلس ملی در این کشور گفت: امروز سازمان ملل و هر کشور خارجی که مدعی گفت و گو و بکار گیری راه حلهای سیاسی برای پایان بخشیدن به بحران یمن هستند در معرض آزمونی واقعی قرار گرفته اند و اثبات صداقت آنان بستگی به نحوه حمایت از تشکیل مجلس ملی و گفت و گوهای یمنی-یمنی دارد.

اهم سخنان وی به شرح زیر است:

*تشکیل مجلس ملی با مشارکت همه طرف های اصلی داخلی یمن اقدامی موثر و در مسیر کمک به پایان بحران است و البته اگر سعودی این جنگ ویرانگر را به مردم این کشور تحمیل نمی کرد بسیار زودتر از این شاهد استقرار دولتی با خواست و رای مردم بودیم.

* نگاه مردم یمن برای تامین امنیت به حمایت خارجی نیست و نهادهای بین المللی نیز باید هر نوع تلاش برای تحمیل اراده بیگانه برای اثرگذاری بر مناسبات داخلی این کشور و اقدامات نظامی را محکوم کنند.

*جمهوری اسلامی ایران توانسته است با تکیه بر دانش، تجربه و قدرت نهادهای نظامی و امنیتی خود و با پشتوانه محکم مردمی ضمن ایجاد شرایط با ثبات و امن در داخل کشور، خدمات و کمک های مستشاری تاثیر گذاری را بدون هیچ گونه چشم داشتی در اختیار کشورهای درگیر مبارزه با تروریسم قرار دهد.

* در حالی که عناصر تکفیری و تروریستی مورد ضربه قرار می گیرند، دشمنان سعی دارند برخی گروه های مرده و از رده خارج شده ی معارض را با پول و وعده های مختلف احیا کنند اما با توجه به اشرافی کاملی که در این زمینه وجود دارد قطعا ناکام خواهند ماند.

* در دیدارهای مختلف به مسئولان کشورهای غربی اعلام کرده ایم که حمایت آن ها از مسلحین در سوریه هزینه خواهد داشت و این عناصر آموزش دیده به کشورهای مبدأ خود بازگشته و موجب شکل گیری ناامنی و بی ثباتی می شوند.اکنون نیز به کشورهای حامی معارضان، اشرار و تروریست ها در مرزهای شرقی و غربی کشورمان همین موضوع را یادآور شده و در خصوص تبعات پیگیری این مسیر به آنان هشدار می دهیم.

* با همکاری های سازنده و گسترده میان ایران، روسیه، سوریه و جبهه مقاومت شرایط برای تروریست ها بسیار دشوار شده و این روند با آغاز عملیات جدید و گسترده تا نابودی کامل آن ها ادامه خواهد داشت.

*همکاری های تهران - مسکو برای مبارزه با تروریسم در سوریه راهبردی است و ما در این زمینه تبادل ظرفیت و امکانات داریم.

* آتش بس با گروه‌هایی که هویت مشخصی ندارند و دائم برای فرار از قرارگرفتن در فهرست تروریست‌ها نام‌های جدید برای خود انتخاب کرده و به هیچ تعهدی پایبند نیستند، بی معنا است.

* ارسال کمک های غذایی و دارویی به مردم با وجود حملات کور و انتحاری تروریست ها متوقف نشده است.

کد خبر 343413

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha