همشهری آنلاین: رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور گفت: لایه های جدیدی از قدرت سایبری در فضای نظامی در حال شکل گیری است که در آینده ای بسیار نزدیک شاهد ارتش های سایبری کاملا جنگی و نظامی خواهیم بود.

جلالی

به گزارش ایرنا سردار سرتیپ پاسدار غلامرضا جلالی این مطلب را روز یکشنبه در چهارمین همایش ملی پدافند سایبری با شعار ارتقای امادگی پدافند سایبری، اقدام و عمل عنوان کرد

وی در ادامه این همایش به تشریح چالش های راهبردی فضای سایبری کشور پرداخت و گفت: همگان می دانند مباحث مربوط به حوزه سایبری سطوح مختلفی دارد و در این سطوح می تواند به سطح های عالی و راهبردی اشاره کرد که شامل سطوح ایمنی، امنیت، امنیت آشکار، امنیت پنهان و سطوح دفاعی و راهبردی است.

رئیس سازمان رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور توضیح داد: موضوع سایبری به طور طبیعی به نوعی جوان و دانش آن عمدتا وارداتی و متکی به آموزش های دانشگاهی است؛ چرا که مباحث بین رشته ای زیادی در آن وجود دارد.

جلالی اضافه کرد، توسعه فناوری سایبری در تمام حوزه ها لایه های جدیدی از تهدیدها و فرصت ها را تولید می کند و استفاده از فناوری ها و فضای سایبری یک جبر تاریخی است که نمی شود از آن استفاده نکرد، زیرا بخش زیادی از خدمات و کارکردها در این فضا شکل گرفته است.

وی با اشاره به اینکه رشد فضای سایبری با نگاه صرف فرصت محور، همه مولفه های امنیت ملی ما را تحت تاثیر قرار می دهد، افزود: باید منافع ملی خود را در بعد سایبری تعریف کنیم ؛ به عنوان نمونه امروز وقتی به نطنز حمله سایبری - نظامی می شود در واقع منافع ملی ما تحت تاثیر قرار می گیرد.

وی خاطرنشان کرد، در زمان حاضر باید بتوانیم قلمرو سایبری جمهوری اسلامی را تعریف کنیم و ببینیم که کجای این فضای سایبری بی مرز، مرز ماست ؛ چرا که امروز دفاع و حفاظت، بدون تعیین مرز ممکن نیست.

وی ادامه داد، امروزه خیلی از کشورها توانمندی سایبری را بخشی از قدرت ملی خود می دانند چون قدرت ملی این کشورها، مولفه هایی از جمعیت، ایدئولوژی، فرهنگ و شکل کشورآنهاست.

جلالی ادامه داد: قدرت نظامی و شکل سرزمینی ما بخشی از قدرت ملی ماست و جای قدرت ملی سایبری در این میان خالی است.

چهارمین همایش ملی پدافند سایبری امروز یکشنبه با بحث و تبادل نظر در خصوص راهبردهای پدافند سایبری، فرماندهی، کنترل و مدیریت بحران در حملات سایبری، تهدیدات نوین سایبری، پدافند سایبری در فناوری های نوین، مباحث کاربردی در پدافند سایبری، مهنسی پدافند سایبری و مدیریت پدافند سایبری در سالن ها همایش های شهید سرلشکر پاسدار حسن طهرانی مقدم، سازمان پدافند غیرعامل برگزار شد.

کد خبر 343160

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha