همشهری آنلاین: بزرگ ترین رزمایش شیمیایی ـ ترومای کشورتحت عنوان رزمایش شهید همدانی (فجر۲) روز دوشنبه در بیمارستان بقیه الله به همت دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله (عج) برگزارشد.

شیمیایی

به گزارش خبرنگار دفاعی ایرنا، این رزمایش هماهنگ و منسجم شیمیای ـ تروما در راستای ایجاد آمادگی های لازم در مردم تهران برای رویارویی موثر با بروزحوادث غیرمترقبه و نیزمدیریت بحران با همکاری سازمان ها و نهادهای مختلف و دخیل در امر مدیریت بحران این گونه حوادث برگزار شد.

در اجرا و برگزاری این رزمایش بزرگ نیروهایی از قرارگاه ثارالله سپاه، مرکز اقدام عملی کلی قرارگاه پدافند زیستی کشور، نیروهای مسلح، فرماندهی عملیات و حوادث اورژانس تهران، سازمان امداد و نجات، جمعیت هلال احمر استان تهران، پلیس راهور نیروی انتظامی و سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران حضور داشتند.

همچنین دراین رزمایش تمرین نیروهای شرکت کننده از سازمانهای یاد شده با برپایی اورژانس مصدومین شیمیایی ـ تروما، تریاژ اولیه (اولویت بندی)، رفع آلودگی، آلودگی زدایی و انتقال مصدومین شیمایی ـ تروما گوشه ای از توان عملیاتی خود را در مواجهه با مصدومین این گونه حوادث به نمایش گذاشتند.

ترکیبی مجروحین 170 تن از مجروحین و مصدومین شیمیایی و تروما به منظور درمان از متروی مصلای تهران توسط دو فروند بالگرد اعزامی از پایگاه هوایی فجرسپاه و سازمان امداد و نجات سازمان هلال احمر و آمبولانس های اورژانس از طریق زمینی و هوایی به بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی بقیه الله اعزام شدند.

دراجرا و برگزاری این رزمایش بزرگ نیروهای شرکت کننده با استفاده از تفکر سیستمی، مدیریت اقتضایی و اصول اولیه مدیریت بحران و سوانح به اجرای وظایف خود درانتقال مصدومین شیمیای ـ تروما به مرکز درمانی یاد شده پرداختند.

کد خبر 327489

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha