شنبه ۲۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۲۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: مسافرت برای مردمی که در روستاهای منطقه دورافتاده ایفانادیانا در ماداگاسکار زندگی می‌کند، می‌تواند خطرناک باشد.

اکنون پژوهشگران در این منطقه ماداگاسکار برای نخستین بار از یک پهپاد  براب پیمودن مسافتی طولانی تا یک روستا، فرودآمدن و بار کردن نمونه‌های خون برای آزمایش‌های بیوشیمیایی و بعد پرواز مجدد و بازگشت به یک مرکز مراقبت بهداشتی استفاده کرده‌اند.

این عکس‌ها این رویداد را به تصویر می‌کشند.

پهپاد می‌تواند فاصله میان مرکز بهداشتی منطقه و روستای دوردست را در فاصله یک ساغت بپیماید. بر عکس، پیمودن پیاده این مسیر ممکن است ۱۰ ساعت طول بکشد.

drone

هدف این طرح این بود که از یک پهپاد برای پرواز به این دهکده دورافتاده آمپیتاوانانا استفاده کند و با این طریق یا دارو به دهکده برساند یا نمونه‌های زیست‌شناختی از مردم دهکده را گردآوری کرند و با خود بیاورد تا در مرکز بهداشتی آنالیز شوند.

drone۲

کارکنان بهداشتی در ماداگاسکار می‌تواند نمونه‌های بهداشتی از بیماران را گردآوری کنند. در این طرح، کارکنان محلی نمونه‌های خون را روستائیان گردآوری می‌کند  تا با پهپاد به تأسیسات بهداشتی مرکزی منتقل شوند.

drone۲

هنگامی پهپاد با نمونه‌های خون پر شد، این وسیله نقلیه از زمین برمی‌خیزد و با محموله‌اش به مرکز بهداشتی بازمی‌گردد.

drone۴

پهپاد پس از برخاستن از زمین به‌سوی مرکز بهداشتی بازمی‌گردد تا نمونه‌های خون را بتوان آنالیز کرد. 

drone۵

یک ساعت بعد پهپاد فرود می‌آید. پهپاد مسیری را در این مدت پیموده است که پیمودنش با پای پیاده حدود ۹ ساعت بیشتر طول می‌کشید. 

drone۶

نمونه‌های خون از پهپاد خارج می‌شوند و بعد می‌توان به‌سرعت آنها را آنالیز کرد.

LiveScience

کد خبر 343082

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha