تا پایان سال‌جاری باید ۲۳ رام قطار جدید مترو از واگن‌سازی‌ به‌تدریج وارد ناوگان ریلی پایتخت شود و برای جا‌به‌‌جایی مسافران در خطوط جدید مورد استفاده قرار گیرد.

اين خبر را عيسي شريفي قائم‌مقام شهردار تهران در جلسه بررسي پيشرفت خطوط 6و 7متروي پايتخت و فرودگاه امام اعلام كرد.به‌گفته وي، براي خدمت به شهروندان، حتي يك روز را نيز نبايد از دست داد و از اين‌رو در پروژه مترو، هر روز زمان حياتي بوده و روز طلايي محسوب مي‌شود. شريفي افزود: تونل‌‌هاي خطوط جديد مترو را بايد هر‌چه زودتر ريل‌‌گذاري كنيم‌ چرا كه گذاشتن ريل، حركت جديد و تحول بزرگي را در مجموعه مترو به‌وجود مي‌آورد.

وي با اعلام اينكه مجموعه مترو در حوزه بهره‌‌برداري بايد برنامه‌ريزي كند تا به محض اتمام خطوط 6و 7مترو و متروي فرودگاه امام، حتي يك روز هم معطل نشويم، تأكيد كرد: روند كار زنجيره مترو از حفر تونل گرفته تا ساخت واگن و از تأمين منابع مورد نياز گرفته تا بهره‌برداري از مجموعه، مانند دانه‌هاي تسبيح هستند كه در كنار هم معنا و مفهوم مي‌‌يابند.

وي اظهار كرد: دغدغه از دست ندادن فرصت خدمت، خط قرمز مديريت شهري در خدمات‌رساني به شهروندان است. شريفي با بيان اينكه براي راه‌اندازي هر چه سريع‌تر خطوط جديد مترو، علاوه بر دستگاه‌هاي حفار مترو موسوم به تي‌بي‌ام، بايد جبهه‌هاي كاري جديدي نيز از طريق انجام حفاري تونل با روش‌هاي دستي گشوده شود، تصريح كرد: عمليات حفر مترو را بايد با سرعت بيشتر انجام دهيم و منتظر رسيدن تي‌بي‌ام نمانيم.

وي با تأكيد بر اينكه خط 6مترو به همراه بخش جنوبي آن‌كه به شهر‌ري متصل مي‌شود، بايد افتتاح شود و اين اتصال، شيريني افتتاح اين خط را بيشتر مي‌كند، اضافه كرد: خط 6 پس از بهره‌برداري كامل، اين ظرفيت را دارد كه روزانه يك ميليون تا يك ميليون و 200هزار نفر را جا‌به‌جا كند و به همين دليل است كه در كل پروژه‌هاي شهري، اولويت با مترو‌ست. معاون حمل‌ونقل و ترافيك شهرداري تهران نيز در اين جلسه گفت:

همزمان با پيشرفت خطوط 6و 7مترو، تحول در مجموعه حمل‌ونقل براي اثربخشي مضاعف خطوط جديد مترو را در دستور كار قرار داده‌‌ايم. مازيار حسيني با اعلام اينكه پايانه‌هاي حمل‌ونقل عمومي، مكمل ايستگاه‌هاي مترو هستند و همزمان با افتتاح هر ايستگاه جديد‌ آغاز به‌كار مي‌كنند، افزود: ورود ايستگاه‌هاي مترو به هر منطقه، در آن منطقه تحول ايجاد مي‌كند و از اين رو، بازنگري در مسيرهاي اتوبوس و تاكسي را اجتناب‌ناپذير مي‌كند.

کد خبر 343076

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha