همشهری‌آنلاین: بر اساس اعلام وکلای زندانیان و گروه‌های حقوق بشری، اداره زندان‌های رژیم صهیونیستی حاضر نیست زندانیان بیمار را به بیمارستان منتقل کند یا در داخل زندان آنها را درمان کند.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، آمارها نشان می‌دهد شمار زندانیان فلسطینی بیمار در بند اسرائیل به حدود یک هزار نفر رسیده است. با وجود این مسئولان زندان‌های اسرائیل محدودیت‌های دارویی و پزشکی را برای زندانیان افزایش داده‌اند.

چندین سازمان فلسطینی که درباره امور زندانیان فلسطینی در بند رژيم صهيونيستي کار می‌کنند تصمیم گرفته‌اند کمیته‌ای از پزشکان را تشکیل دهند تا موضوع بیماران فلسطینی در بند اسرائیل را پیگیری کنند. اسرائیل معمولا اجازه نمی دهد پزشکان فلسطینی زندانیان بیمار را معاینه کنند. 

حلمی العراج، فعال حقوق بشر گفت: ما کمیته‌ای از پزشکان را تشکیل داده‌ایم تا موضوع زندانیان بیمار را در زندان‌های اسرائیل پیگیری کنند. به این طریق ما می‌توانیم با جمع‌آوری اسناد و مدارک، از اسرائیل برای خودداری از رساندن دارو و درمان مناسب و کافی به زندانیان فلسطینی شکایت کنیم. در عین حال ما تلاش می‌کنیم تا پزشکان ما مجوز ملاقات با زندانیان بیمار در زندان‌های اسرائیل را بگیرند.

هم اکنون بیش از 150 نفر از زندانیان فلسطینی به سرطان و دیگر بیماری‌های مزمن مبتلا هستند که به درمان فوری نیاز دارد. اما رژيم صهيونيستي از درمان آنها خودداري مي‌كند.

امانی سرحنا از انجمن زندانیان اهل فلسطین گفت: در این خصوص موانعی وجود دارد. اول این‌که اسرائیل اجازه نمی‌دهد پزشکان ما با زندانیان ملاقات کنند. به همین علت ما همیشه مجبوریم اطلاعات درباره وضع زندانیان را از اسرائیلی‌ها بگیریم. اسرائیل تنها زمانی واقعیت را می‌گوید که نگران باشد زندانی مورد نظر در زندان بر اثر بیماری جان خود را از دست بدهد. مطمئنا مداخله ما می‌تواند به زندانیان و خانواده‌های آنها امید تازه‌ای بدهد.

کد خبر 343007

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha