مجموع نظرات: ۰
شنبه ۲۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۱:۰۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: بیست پروژه بهداشتی و درمانی، با حضور معاون وزیر بهداشت در استان گلستان افتتاح شد.

افتتاح ۲۰ پروژه بهداشتی و درمانی

به گزارش وبدا، دکتر علی اکبر سیاری در آئین بهره برداری از ۲۰پروژه بهداشتی درمانی استان گلستان كه در سالن شهید آوینی دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان برگزار شد، اظهار داشت : با گسترش دانشگاه‌های علوم پزشکی در کشور شاهد گسترش خدمات بهداشتی و درمانی هستیم. کیفیت زندگی مردم و طرح تحول سلامت نیز فرصت خوبی برای بازسازی این سیستم است.

وی ادامه داد: سه مشکل اساسی آسیب‌های اجتماعی، بیماری‌های غیر واگیر و بیماری‌های واگیر برای مردم ما وجود دارد. در حال حاضر یکی از بهترین کشور هایی هستیم که از نظر پوشش واکسیناسیون به صورت رایگان توانستیم بیماری‌ها را کنترل کنیم و موفق به کسب جایگاه‌های برتر شده ایم.

دکتر سیاری با بیان اینکه برنامه پیشگیری از بیماری‌های غیر واگیر از مهمترین برنامه‌های حوزه سلامت است، افزود: این برنامه به زودی در چند استان کشور از جمله گلستان اجرا خواهد شد.

در ادامه این مراسم دکتر تقی ریاحی ،رییس دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان گفت: در سال ۹۲مهترین دغدغه مردم در مناطق مرزی و روستایی استان گلستان دغدغه بهداشت بود و هدف ما نیزاین بود تا اگر کوچکترین نقصی در هر حوزه وجود دارد را برطرف کنیم. در بحث کیفیت و کمیت اتفاقات خوبی افتاده و توانسته ایم در کمتر از ۶ماه پروژه‌ها را به اتمام برسانیم و این اراده نیز وجود دارد تا قبل از سال در بحث زیر ساخت‌ها به نتایج مطلوبی برسیم.

دکتر ریاحی تصریح کرد: پرونده الکترونیک سلامت و نظام ارجاع دو کار بزرگی است که توسط استان گلستان انجام شده است و هماهنگی بین این دو از اهمیت بالایی برخوردار است که اقدام بسیار خوبی است.

وی مهمترین اولویت‌های استان گلستان را در بخش دیابت، سوانح و حوادث، تالاسمی و شیوع دیابت عنوان کرد و گفت: بسیاری از سازمان‌ها با دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان همراه بوده اند و قدم‌های مثبتی در زمینه های کاری برداشته اند. پرونده الکترونیک استان گلستان می‌تواند به عنوان یک نمونه در سطح کشور شناخته شود.

کد خبر 342924

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha