همشهری آنلاین: مشاور وزیر بهداشت گفت: خدماتی که در حوزه بهداشت در این دولت انجام شده، طی ۲۰ سال گذشته، بی‌نظیر بوده است.

مشاور وزیر بهداشت

به گزارش ايسنا، دكتر عباس زارع نژاد در حاشیه سفر وزیر بهداشت به خراسان شمالی درباره اقدامات پیشگیرانه وزارت بهداشت در قالب طرح تحول سلامت، به ایسنا گفت: وزارت بهداشت حداقل در قالب هشت بسته برنامه‌های مدیریت بهداشتی را دنبال کرده است.

وی افزود: در بحث تکمیل نظام شبکه که در گذشته فقط روستاها تحت پوشش قرار داشتند، هم اکنون پوشش 60 درصدی شهرها و به ویژه‌های شهرهای زیر 20 هزار نفر را نیز انجام داده است.

وی با اشاره به اینکه خدمات رایگانی که در گذشته در روستاها ارائه می‌شد در حال حاضر در شهرها نیز ارائه می‌شود، ادامه داد: انجام واکسیناسیون یکی از اقدامات مهمی است که در راستای پیشگیری از ابتلا به بیماری‌ها همچنان دنبال می‌شود.

زارع‌نژاد بیان کرد: ارائه و توزیع واکسن پنتاوالان و مکمل برای مادران در مراکز بهداشتی و درمانی از جمله اقدامات دیگر در راستای اجرای طرح‌های پیشگیرانه است.

وی تصریح کرد: علاوه بر آن، خدمات پیشگیری در حوزه سلامت دهان و دندان با همکاری آموزش پرورش از دیگر اقدامات انجام شده است؛ بطوری‌که حدود هشت میلیون دانش آموز تحت پوشش قرار گرفتند.

وی در ادامه با اشاره به ارائه خدمات به بیماران سرپایی توضیح داد: هنوز به طور کامل موفق نشده‌ایم ارائه خدمات به تمام بیماران سرپایی در راستای اجرای طرح تحول سلامت را انجام دهیم به طوری‌که هم اکنون این خدمات در 18 دانشگاه در حال اجراست اما در این راستا 890 کلینیک ویژه در حال ساخت است که طی یک سال آینده به بهره‌برداری خواهند رسید.

مشاور وزیر بهداشت در پاسخ به این سوال که شنیده شده تاکید وزارت بهداشت برای تولد نوزدان به صورت طبیعی موجب شده تا مادران برای عمل سزارین به بیمارستان‌های خصوصی مراجعه کنند، گفت: مادر طی 9 ماه تحت نظر پزشک قرار می‌گیرد و طی طول بارداری مشخص می‌شود که مادر نیاز به سزارین خواهد داشت یا خیر.

وی با تاکید بر اینکه ما هیچ گونه افزایش مرگ و میری در خصوص مرگ مادر و یا نوزاد در حین تولد نداشته‌ایم، تاکید کرد: با اجرای طرح تحول سلامت میزان عمل‌های سزارین انجام شده شش درصد کاهش یافته است. علاوه بر آن طی دو سال اخیر یک میلیون تولد به صورت زایمان طبیعی انجام شده است.

زارع نژاد خاطرنشان کرد: همچنین اگر بخش خصوصی آمار سزارین را کاهش ندهد، آمار اعتبار بخشی آن کاهش می‌یابد.

کد خبر 337809

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تندرستی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha