همشهری آنلاین: دونالد ترامپ، نامزد حزب جمهوری‌خواه در انتخابات امریکا می‌گوید باراک اوباما، رییس جمهور و هیلاری کلینتون، وزیر خارجه سابق امریکا گروه تروریستی داعش را در منطقه خاورمیانه «پایه گذاری» کردند.

ترامپ

ترامپ روز چهارشنبه (20 مرداد) در سخنانی در جمع طرفدارانش در یک راهپیمایی در فلوریدا گفت داعش «به رییس جمهور اوباما احترام می‌گذارد.»

این غول املاک و مستغلات افزود: «وی (اوباما) داعش را بنیانگذاری کرد. وی پایه گذار داعش است!»

ترامپ افزود: «من می‌خواهم بگویم که هیلاری کلینتون «دغل‌باز» یکی بنیانگذاران (داعش) است.»

وی در ادامه از تصمیم اوباما برای خارج کردن نیروهای نظامی امریکا از عراق و ایجاد فرصت برای تروریست‌های داعش انتقاد کرد.

ترامپ تأکید کرد: «ما هرگز نباید به شیوه‌ای که (از عراق) خارج شدیم (از این کشور) خارج می‌شدیم... ما به جای اینکه به برخی از نیروهای کوچک پشت سرمان اجازه دهیم که احتمالا بتوانند آن (عراق) را تحت کنترل بگیرند از این کشور خارج شدیم.»

شایان ذکر است تروریست‌های داعش، که بسیاری از آنان ابتدا سال 2012 برای بی‌ثبات کردن دولت سوریه توسط سازمان اطلاعات مرکزی امریکا (سیا) در اردن آموزش دیدند، هنوز کنترل بخش‌هایی از عراق و سوریه را در اختیار دارند. آنها در مناطق تحت کنترل خود جنایاتی علیه بشریت مرتکب شده‌اند.

آنها اقدامات هولناک و خشونت‌آمیزی علیه تمامی جوامع از جمله شیعیان، اهل سنت، کردها و مسیحیان مرتکب شده‌اند که از جمله می‌توان به سر بریدن و به صلیب کشیدن افراد در ملاء عام اشاره کرد.

مایک پنس، نامزد معاونت ریاست جمهوری ترامپ نیز هفته گذشته در بیانیه‌ای گفته بود سیاست‌های اوباما و کلینتون به ایجاد داعش منجر شد.

کد خبر 342877

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha