همشهری ‌آنلاین: مجتبی عابدینی که مبارزه‌های جانانه‌اش با حریفان می‌رفت نخستین مدال المپیک ریو را برای ورزش ایران به ارمغان آورد، در نبردی جانانه با حریف آمریکایی و باخت میلی متری به او از رفتن به فینال بازماند و در نهایت در رده بندی نیز به حریف کره‌ای باخت تا ایران همچنان بی‌مدال بماند.

Mojtaba Abedini

 به گزارش همشهری‌آنلاین مجتبی عابدینی، عصر چهارشنبه به وقت برزیل مقابل داریل هامر شمشیرباز سیه‌چرده آمریکایی قرار گرفت که خود از میان نزدیک به ۲۰۰۰ هزار شمشیرباز آمریکایی در نبردهای داخلی انتخاب و به المپیک آمده بود.

بازی با حملات پیاپی عابدینی آغاز شد و به نحوی که تا دقایق اولیه او ۶ بر سه از حریف آمریکایی اش پیش بود، اما در ادامه این هامر آمریکایی بود که با خطرپذیری و ریسک‌های بالا در نواختن ضربات نهایی امتیاز خود را به رقم ۹ در برابر شش رساند تا با همین امتیاز دو شمشیرباز به رختکن بروند.

در نوبت دوم این عابدینی بود که حمله کرد و ضمن مساوی کردن با حریف در امتیاز ۱۲ به سمتی رفت که از او پیشی بگیرد، اما آمادگی بدنی و جسارت حریف آمریکایی آنها را در امتیاز ۱۴ مساوی کرد و در نهایت این حریف آمریکایی بود که با یک حرکت جهشی و ناگهانی امتیاز ۱۵ را گرفت تا عابدینی از راه‌یابی به فینال این رقابت‌ها باز بماند.

عابدینی و هومر شمشیربازی المپیک

داریل هومر خود البته نایب قهرمان این رشته در سال ۲۰۱۵ و از تجربه بالایی در شمشیربازی برخوردار بود.

  یک ساعتی بعد از این بازی عابدینی برای رقابت در رده‌بندی مقابل حریفی از کره‌ جنوبی قرار گرفت و بر خلاف دیدار قبلی که بسیار آماده ظاهر شده بود اینجا نتوانست درخشان ظاهر شود و شاید یکی از ضعیف ترین بازی‌های خود در این رقابت‌ها را به تماشا گذاشت و با نتیجه ۱۵ بر ۸ از حریف کره جنوبی شکست خورد و نتوانست مدالی برای اردوی ایران به ارمغان بیاورد.

اگر چه عابدینی نتوانست مدالی برای ایران در شمشیربازی به ارمغان آورد،‌اما تا به اینجا او بهترین نتیجه تاریخ شمشیربازی ایران در میادین المپیک را توانست به دست آورد و نامش را در میان رکودداران به ثبت برساند.

مجتبی عابدینی بعد از شکست برابر حریف کره‌ای و کسب عنوان چهارمی المپیک گفت: نمی‌توان گفت که برابر حریف آمریکایی بدشانس بودم چرا که امتیاز چند ضربه‌ام را ثبت نکردند. در برابر حریف کره‌ای نیز کارم را دیر شروع کردم و دیر راه افتادم.

نکته جالب توجه این که عابدینی این رقابت‌ها را همزمان با سالروز تولدش در المپیک آغاز کرد.

کد خبر 342874

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار کشتی و وزنه‌برداری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha