همشهری آنلاین: تیم ملی شمشیربازی اسلحه سابر ایران در ادامه موفقیت های خود برای حضور در بازیهای المپیک، برای نخستین بار در طول تاریخ به عنوان چهارم پیکارهای قهرمانی جهان دست یافت.

شمشیربازی

رقابت‌های تیمی اسلحه سابر قهرمانی جهان در ریودوژانیرو برزیل برگزار شد و ملی پوشان ایران روز پنجشنبه در دیدار رده بندی مقابل تیم رومانی تن به شكست دادند و به مقام چهارم رسیدند.

تیم ایران در دور نخست با قرعه استراحت روبرو شد اما در مرحله دوم با نتیجه 45 بر 40 تیم فرانسه - سومین تیم جهان - را شكست داد و برای نخستین بار در طول تاریخ در جمع هشت تیم برتر رقابت های قهرمانی جهان قرار گرفت.

ملی پوشان شمشیربازی ایران در دومین گام آمریكا كه رنكینگ نخست تیمی جهان را در اختیار دارد، با نتیجه 45 بر 40 شكست دادند. با كسب این برد ارزشمند آنها در ادامه صعودهای تاریخی خود به مرحله نیمه نهایی راه یافتند تا یك گام با كسب مدال فاصله داشته باشند.

شاگردان پیمان فخری در مرحله نیمه نهایی و برای صعود به فینال برابر مجارستان صف آرایی كردند و با متحمل شدن شكست 45 بر 32 مقابل این تیم مدعی از صعود بازماندند.

ملی پوشان ایرانی در مرحله رده بندی، مقابل رومانی به میدان رفتند و با متحمل شدن شكست 45 بر 35 به عنوان چهارم مسابقات دست یافتند.

تیم ایران با سرمربیگری پیمان فخری و با تركیب مجتبی عابدینی، علی پاكدامن و فرزاد باهر ارسباران در این دوره از رقابت ها شركت كرده بود.

کد خبر 332144

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha