همشهری آنلاین: رییس اتحادیه نظامیان آلمان، دولت این کشور و اتحادیه اروپا را متهم کرد که در افغانستان به طرز تاسف‌آوری شکست خورده‌اند.

اتحادیه اروپا حدود 200 مربی پلیس را به افغانستان اعزام کرده است و فقط فرانتس یوزف یونگ، وزیر دفاع آلمان نیست که این تعداد نفرات را به مثابه یک قطره در دریا می‌نگرد، بلکه برای ارتش آلمان هم زنگ خطر به صدا در آمده است.

فوکوس آنلاین گزارش داد، برنارد گرتس (Bernhard Gertz)، رییس اتحادیه نظامیان آلمان، دولت این کشور و اتحادیه اروپا را متهم کرد که در افغانستان به طرز تاسف‌آوری شکست خورده‌اند.
گرتس به روزنامه هانوفرشن آلگماینن سایتونگ گفت اگر قرار باشد این کشور هندوکش کشوری باشد که از عهده «تامین امنیت خود» براآید، امکان ندارد 40 مربی پلیس از آلمان بتوانند چنین وظیفه‌ای را برآورده کنند. وی افزود: این به طرز رقت‌انگیزی در مقایسه با 3500 سربازی که ما در آنجا مستقر کرده‌ایم، کم است.
به گفته وی، در همه بخش‌های این کشور به پلیس‌هایی که وفادار باشند و حقوق خوب بگیرند، نیاز است. این این رو به 5000 مربی پلیس از اروپا نیاز است نه 195 مربی که اتحادیه اروپا اکنون با آن موافقت کرده است.
گرتس افزود، در زمینه بازسازی ارتش جدید افغانستان نیز جامعه بین‌المللی شکست خورده است. در بهترین حالت دولت کرزای اکنون 16 هزار سرباز را در اختیار دارد، اما دستکم به 70 هزار سرباز نیاز است.

استقبال یونگ از همکاری آموزشی آمریکا
یونگ، وزیر دفاع آلمان هم از کم بودن حجم آموزش‌های پلیسی در افغانستان انتقاد کرد. این سیاستمدار عضو حزب دموکرات مسیحی آلمان از بروکسل خواست تا به بازنگری در این امر بپردازد.
وی گفت: بدین ترتیب ما می‌توانیم آمریکا را به عنوان یک نمونه در نظر بگیریم. این گونه می‌توان بعد به طور کلی دیگر گونه را داشت.
یونگ بازه زمانی پنج ساله دیگری را برای عملیات بازسازی در افغانستان خواستار شد و گفت: من نمی‌گویم که می‌توانیم ظرف پنج سال دیگر هم همه چیز را ایجاد کرده باشیم. اما این مدت زمانی می‌تواند استاندارد باشد.

کد خبر 34277

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز