سه‌شنبه ۱۹ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۲:۰۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: مهندس جهانگرد با تاکید بر این که در اجرای پروژه ملی اطلاعات در راه صحیحی گام برداشته شده گفت: طراحی شبکه ملی اطلاعات به صورت کامل انجام گرفته و در هفته دولت موفقیت های حاصل از انجام این پروژه خطیر اعلام خواهد شد.

نصرالله جهانگرد

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان فناوری اطلاعات ایران؛ مهندس نصرالله جهانگرد در نشست صمیمانه با اصحاب رسانه به مناسبت روز خبرنگار، با بیان این که این سازمان برای روشنگری و مبادله اطلاعات و تنویر افکار عمومی تلاش بیشتری خواهد کرد افزود:

با تلاش جامعه خبری به عنوان یک بازوی توانمند بخشی از توفیقات فعالان بخش فناوری اطلاعات و ارتباطات ثبت شده و از سوی دیگر با نقد های منصفانه ضعف های خود را شناخته و برای برطرف کردن آن تلاش کرده‌ایم.

رییس سازمان فناوری اطلاعات ایران گفت: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در دوره قبل به سمت انحلال و ضمحلال هدایت شده بود و به سمت محو شدن می رفت اما در دولت تدبیر و امید یکی از اقدامات اساسی صورت گرفته برگرداندن پیکر بندی اصلی وزارت در بازار فناوری اطلاعات و ارتباطات است.

وی افزود: در دوره جدید پیکربندی صحیحی در حوزه ارتباطات شکل گرفت و این نشان می دهد که این بخش نیاز به مدیریت اجرایی و هماهنگی داشته و دولت در وزارت ارتباطات کارنامه قابل توجهی داشته است.

رییس سازمان فناوری اطلاعات ایران با اشاره به اقدامات صورت گرفته در این وزارتخانه افزود: نیازمند یک مدیریت اجرایی در مرکزیت این بخش بودیم و با توجه به تاثیرگذاری بخش فناوری اطلاعات و ارتباطات در ابعاد مختلف اقتصادی اجتماعی و فرهنگی کشور ، هماهنگی و اتخاذ تصمیات استراتژیک در دستورکار ما قرار داشت.

وی گفت: مسوولیت طراحی شبکه ملی اطلاعات برعهده ما قرار داشت و ما به عنوان پیشانی این طرح وارد شدیم اما هم اکنون با هماهنگی سازمان فناوری اطلاعات ایران،در فاز اجرا و استقرار، شرکت زیر ساخت و اپراتور ها اجرای این پروژه را برعهده گرفته اند.

جهانگرد تصریح کرد: افق پیش روی آینده در کشور نهادی برای مدیریت دولت الکترونیک نیاز دارد و مراکز داده به عنوان بازوی اجرایی در انجام این مهم این بخش را یاری می رسانند.

وی در خصوصی فعالیت های این سازمان به تلاش برای گسترش کسب و کار های نوین در کشور اشاره داشت و افزود: با راه اندازی نسل سوم و چهارم درکشور این بخش رونق گرفته است.

جهانگرد ادامه داد: در سال پیش رو تلاس داریم کیفیت و کمیت خدمات تولید شده را گسترش دهیم تا پایه گذاری صحیحی در این بخش استراتژیک شکل گیرد.

وی در پایان این نشست یاد و خاطره شهدای خبرنگار را گرامی داشته و از خداوند شادی روح آنان را مسالت کرد و به آنان رسیدن به مقام والای شهادت در انجام این وظیفه خطیر را تبریک گفت.

کد خبر 342572

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha