همشهری آنلاین-امیر‌عباس تقی‌پور*: در سفر رییس جمهور به ایتالیا و فرانسه بخش خصوصی در حوزهICT نیز حضوری فعال داشت اما سایه سنگین سیاست و اقتصاد مانع از آن شد تا رسانه‌ها از این زاویه، به سفر رئیس‌جمهور بپردازند.

امیر عباس تقی پور

حدود 20 نفر از مدیران فعال در صنعت فناوری اطلاعات و ارتباطات، مسافر روم و پاریس شدند تا برای بهره‌مندی از فرصت‌های پیش‌روی پس از برجام، زمینه‌سازی کنند؛ از جمله اینکه بر اساس اعلام سایت رسمی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، دو تفاهم‌نامه و قرارداد شرکت ایرانی عصر تلکام با دو شرکت فرانسوی ترانساتل و تکتیس فرانسه با حضور دکتر واعظی وزیر محترم، به امضاء رسید.

نقش ممتاز فناوری‌های اطلاعات و ارتباطات در حوزه‌های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی این بخش را به عنوان زیربنای توسعه و پیشرفت همه‌جانبه کشورها مبدل کرده و به ضرس قاطع می‌توان گفت امروزه تصور پیشرفت بدون توجه به ICT، باطل است. بنابراین ضروری است برای جبران عقب‌ماندگی‌های ناشی از 12 سال تحریم ظالمانه اقتصادی توسط دشمنان و ترسیم نقشه پیشرفت کشور، به این موضوع اساسی توجه لازم مبذول شود.

حال، پرسش اساسی این است که کدام وزارتخانه متولی نهادینه کردن این موضوع است و چه نهاد مسؤولی باید باید ضمن تبیین اهمیت نقش ICt در مسیر توسعه، نسبت به تدارک و برنامه‌ریزی مناسب برای توجه جدی به این مقوله در ساختار کلان سیاستگذاری کشور اهتمام ورزد؟

بطور طبیعی، پاسخ وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات است؛ وزارتحانه‌ای که در سال‌های اخیر تلاش کرده است با دور کردن تصدی‌گر از خود به وظایف اصلی‌اش در حوزه سیاستگذاری، نظارت و اعمال حاکمیت بپردازد.

آنچه در سفر اخیر رئیس‌جمهور به ایتالیا و فرانسه رخ داد را می‌توان هوشمندی و اراده وزیر محترم ارتباطات برای تحقق این امر دانست. همراهی فعالان بخش خصوصی با دکتر واعظی نیز حکایت از آن دارد که بدنه مدیریتی و کارشناسی بخش خصوصی در ایران، امکان و اشتیاق لازم را برای اجرایی کردن برنامه‌ها و سیاست‌های دولت محترم در این حوزه را دارد.

امید است که توسعه همکاری‌های دو جانبه با ایتالیا و فرانسه و سایر کشورهای پیشرفته در حوزه فاوا منجر به شکوفایی بیشتر کشور شود.

* نائب رئیس انجمن روابط‌عمومی ایران

کد خبر 323812

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار رسانه و روزنامه‌نگاری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha