همشهری آنلاین: رئیس ستاد کل نیروهای مسلح کشور گفت: سازمان پدافند غیرعامل همانطور که این چند سال در مسیر رشد حرکتی شتابان داشته است، این سیر ادامه پیدا کند و انشاءالله بتوانیم موجبات رضایت مقام معظم فرماندهی کل قوا در این امر مهم را جلب کنیم.

 محمد باقری

به گزارش روابط عمومی سازمان پدافند غیر عامل کشور، این مطلب را سردار سرلشکر پاسدار محمد باقری در بازدید از سازمان پدافند غیر عامل کشور و در جمع رئیس و معاونین این سازمان عنوان کرد.

وی با اشاره به تلاش های انجام گرفته در این سازمان گفت:خدا را شکر می کنیم که این فرصت به دست آمد که در ابتدای مسئولیت اینجانب و اعضای هیات رئیسه ستاد کل نیروهای مسلح امروز در خدمت سازمان پدافند غیرعامل باشیم و در حد فرصت موجود زحمات دوستان را از نزدیک مشاهده وبا آن بیشتر آشنا شویم.

وی ادامه داد:با وجود اینکه یک جنگ بزرگ 8 ساله در کشور ما اتفاق افتاد ولی متاسفانه مساله پدافند غیرعامل یکی از مسائل مغفول در کشور ما بود.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح کشوربا توجه به تلاش های صورت گرفته در جند سال اخیر گفت: از اواسط دهه 70 توجه به پدافند غیرعامل جلب شد ، با تأکید مقام معظم فرماندهی کل قوا و همت سردار سرلشکر بسیجی سید حسن فیروزآبادی، سردار سرتیپ بسیجی محمدرضا نقدی و سردار سرتیپ پاسدار محمدرضا جلالی زحمات زیادی کشیده شد، به خصوص در دوره سردار جلالی در پدافند غیرعامل تحول عمده ای اتفاق افتاده و به سمت افق هایی که انتظار می رود در حال حرکت است.همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند پدافند غیرعامل همانند شعله ای زبانه بکشد و در کشور توسعه پیدا کند. بحمدالله این مهم در حال اتفاق افتادن است و جای تقدیر و تشکر از سردار جلالی و تک تک مسئولین سازمان و همکاران را دارد.

وی ضمن اشاره به تصویب اساسنامه از سوی مقام معظم رهبری گفت: در مدت حدود دو سال که بنده عضو کمیته دائمی پدافند غیرعامل بودم شاهدم که اسناد بالادستی بسیار خوب و با ارزشی تهیه و به تصویب رسید، مهمتر از همه اساسنامه سازمان که به تصویب مقام معظم فرماندهی کل قوا رسیده و به عنوان قانون اساسی پدافند غیرعامل ما بایستی آن را دنبال کنیم.

رئیس کمیته دائمی پدافند غیرعامل با توجه به اینکه حیطه ماموریتی سازمان پدافند غیرعامل بیشترخارج از نیروهای مسلح و در بخش کشوری است گفت: این یک ویژگی خاص است لذا سازمان بایستی کار سنگین و سخت همراه سازی بدنه حاکمیتی و دولتی و قوای سه گانه در کشور را انجام دهد، این کار ظرافت خاص خودش را دارد و دقت خاصی می طلبد و نیاز به مداومت، حوصله، آموزش و فرهنگ سازی دارد. بحمدالله امروز شاهد بودم که سازمان پدافند غیرعامل خیلی از این مسیر را طی کرده است اما خیلی هم مانده است.سازمان پدافند غیر عامل بعنوان یار و کمک به دولت محترم در تشخیص تهدیدات و آسیب پذیری ها و ارائه راه کار های مناسب کمافی السابق باید اقدام نماید.

وی گفت: هرچه بتوانیم آموزش بدهیم و فرهنگ سازی کنیم و اهمیت و ضرورت پدافند غیرعامل را تفهیم کنیم همچنین اعتقاد و اعتباری که فرمانده معظم کل قوا برای پدافند غیرعامل قائل شده اند را خوب منتقل کنیم، مطمئنا این کار بهتر پیش خواهد رفت.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح کشور، لزوم همراهی و مشارکت با دولت را مورد تاکید قرار داده و گفت: نکته اساسی که می خواهم تأکید کنم این است که باید مسیری را طی کنیم که دولت از رأس آن (ریاست محترم جمهور) تا وزراء، استانداران و مدیران و آحاد کارکنان دولت و همینطور بخش خصوصی که برخی کارهای حساس را انجام می دهند، نه تنها احساس رقابت و مزاحمت نکنند بلکه احساس کمک و همکاری داشته باشند، حتی احساس کمک به سود دهی را در کارهای اقتصادی و مدیریتی داشته باشند. هرچه بتوانیم به این ترتیب برنامه ریزی کنیم کارمان موفق تر پیش خواهد رفت.

سرلشکر باقری با اشاره به اهمیت آموزش خصوصا در بین جوانان گفت: موضوع بعدی مسئله آموزش و فرهنگ سازی به خصوص در قشر نوجوان و جوان است، هرچه در مسئله آموزش جوانان قوی تر وارد شویم و بتوانیم فرهنگ سازی کنیم، آینده کارمان آسانتر است. پدافند غیرعامل از مفاهیمی است که باید از سنین ابتدایی آموزش داده شود.

وی در قسمتی دیگر از سخنان خود به تنوع در تهدیدات اشاره کرد و گفت: نکته دیگر که بحمدالله به آن توجه شده است تغییراتی است که در تهدید صورت می گیرد. در گذشته تهدید را تهدید نظامی و جنگی می دیدیم اما الان هرچه از تهدید نظامی دور می شویم، تهدیدات دیگری توسعه پیدا می کند که فاعل و مجری آن مشخص نیست.

سردار باقری در پایان لزوم تحقیقات علمی و پژوهشی را مورد تاکید قرار داده و گفت: یکی از مشکلات اساسی که از ابتدای انقلاب با آن مواجه هستیم غافلگیری هایی هست که برای ما اتفاق افتاده است، سازمان پدافند غیر عامل باید با انجام تحقیقات علمی و آینده پژوهی بتواند تا حدی تهدیدات آینده نسبت به کشور را پیش بینی کند.

کد خبر 342545

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha