مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۱۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: رئیس سازمان غذا و دارو با بیان اینکه وزارت بهداشت صرفا داروهای ثبت شده و دارای مجوز را تایید می‌کند، تصمیمات دارویی را یک تصمیم کارشناسی و غیر سیاسی دانست.

به گزارش مهر، دکتر رسول دیناروند با بیان اینکه اصرار برخی پزشکان به مصرف داروی گران قیمت برند آن هم در حالی که مشابه تولید داخل با کیفیت همان داروی خارجی موجود است، به هیچ وجه مورد تایید سازمان غذا و دارو نیست.

وی با «ناصحیح» خواندن روش برخی پزشکان که ضمن منع بیمار از مصرف داروهای ژنریک آنها را به مصرف داروهای برند و خارج از فهرست دارویی کشور اجبار می کنند، تصریح کرد: این رویه نه سودی برای کشور و نه عایدی برای بیماران دارد.

دیناروند همچنین افزود: وزارت بهداشت صرفا داروهای ثبت شده و دارای مجوز را تائید می کند و هرگز نمی تواند پرداخت کننده هزینه اشتباه برخی پزشکان باشد.

وی با تاکید بر اینکه تصمیمات مربوط به ثبت دارو و مجوزآن، تصمیمات کارشناسی است و نه سیاسی، خاطر نشان کرد: مدیرکل دارو نمی تواند با نظر شخصی، دستور صدور یا عدم صدور یک داروی خاص را صادر کند یا نکند؛ حتی وزیر بهداشت یا رئیس سازمان نیز به هیچ عنوان قادر به اخذ چنین تصمیمی نیستند.

دیناروند توضیح داد: واضح است که چنین تصمیماتی بر اساس ارزیابی ها، ضوابط و مراحلی انجام می شود که کسی نمی تواند در نتایج آن تاثیر بگذارد.

وی اعلام کرد: سازمان غذا و دارو جملاتی از این قبیل که برخی داروها با برخی بیماران سازگار و با برخی دیگر ناسازگار هستند را، نمی پذیرد.

رئیس سازمان غذا و دارو ضمن درخواست از پزشکان برای اعتماد به داروهای ایرانی ابراز امیدواری کرد: قانونی که پیگیری آن هستیم وضع شود تا ضمن ممنوعیت تجویزهای خارج از چارچوب، جلوی تجویز دسته اندکی از پزشکانی که بر رویه غلط خود اصرار دارند گرفته شود.

کد خبر 342452

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تندرستی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha