همشهری آنلاین: رئیس سازمان غذا و دارو گفت: امسال برای نخستین بار ، جایزه ملی کیفیت حوزه سلامت به چند داروخانه اختصاص یافت.

دکتر رسول دیناروند

به گزارش ایرنا ، دکتر رسول دیناروند، در اختتامیه ششمین دوره جایزه ملی کیفیت غذا، دارو و بهداشت ایران و مراسم گرامیداشت یاد استاد فقید دکتر عباس شفیعی افزود: جایزه ملی کیفیت در حوزه سلامت به کسانی اعطا می‌شود که در زمینه روش‌های مدیریت کیفیت محصولات یا خدمات سلامت محور خود تلاش کرده اند.

وی خاطرنشان کرد: امسال همچنین برای اولین بار یک شرکت داروسازی، جایزه چهارستاره کیفیت را گرفت ؛ بالاترین رتبه جایزه ای که می‌توانیم بگیریم پنج ستاره است .

رئیس سازمان غذا و دارو یادآور شد: ارزیابی جایزه ملی کیفیت در حوزه سلامت شبیه مدل معتبر بین المللی است.

دیناروند در خصوص تعداد کم شرکت کنندگان در این دوره از جایزه نیز گفت: ارتقای کیفیت محصولات و خدمات، کار سختی است و بسیاری از شرکت‌ها نمی‌توانند به مدل های معتبر بین المللی ورود پیدا کنند. ما استاندارد کارمان را پایین نمی‌آوریم ؛ شرکت در این دوره از جایزه اختیاری است.

  • یک دارو با چند قیمت نداریم

رئیس سازمان غذا و دارو در پاسخ به سئوال خبرنگاری در خصوص اختلاف قیمت داروها در داروخانه‌ها نیز گفت: قیمت داروها در داروخانه‌ها به هیچوجه تفاوتی با هم ندارد ؛ اگر اختلاف قیمتی در یک داروی یکسان بین داروخانه‌ها وجود داشته باشد حتما داروخانه تخلف کرده است اما با اطمینان می‌گویم قیمت یک دارو در همه داروخانه‌های ایران یکسان است.

دیناروند افزود: ممکن است از یک دارو چند برند داشته باشیم ؛ در یک داروخانه برند ارزان‌تر و در یک داروخانه برند گران تر آن وجود داشته باشد اما یک داروی چندقیمتی نداریم.

  • تاسیس داروخانه طبیعی به داروسازان ضرر نمی‌رساند

رئیس سازمان غذا و دارو نیز در واکنش به اعتراض چند تن معدود از داروسازان حاضر در جلسه که کاغذهایی با عنوان «ضریب k، داروخانه گیاهی و کثرت دانشجو» در دست داشتند نیز گفت: این اعتراضات اگر نیاز به اصلاح دارد ، ارتباط وزارت بهداشت با واحدهای صنفی خوب است و می‌توان آنها را مطرح کرد اما نکته اصلی این است که می‌توان تهدیدها را به فرصت تبدیل کرد.

دیناروند افزود: در نحوه اجرای داروخانه‌های طبیعی نیز به شیوه ای عمل خواهد شد که داروسازان ضرری نبینند.

ششمین دوره جایزه ملی کیفیت غذا، دارو و بهداشت ایران و مراسم گرامیداشت یاد استاد فقید دکتر عباس شفیعی در دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار شد و طی آن از خانواده استاد شفیعی معمار داروسازی نوین ایران با اهدای لوح از سوی وزیر بهداشت تقدیر و تجلیل شد.

همچنین در ششمین دوره جایزه ملی کیفیت غذا، دارو و بهداشت ایران از 31 شرکت فعال در حوزه محصولات دارویی و بهداشتی و داروخانه تجلیل و گواهینامه‌های اشتهار به کیفیت و اهتمام به کیفیت به آنها اعطا شد.

کد خبر 340141

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha