همشهری آنلاین: رئیس سازمان غذا و دارو گفت: بدهی بیمه‌ها به داروخانه‌ها هر روز سنگین‌تر می‌شود و بدین ترتیب، زنجیره تأمین سلامت آسیب می‌بیند.

رسول دیناروند

به گزارش همشهري آنلاين به نقل از پایگاه خبری سازمان غذا و دارو دكتر رسول ديناروند در همایش کشوری معاونان غذا و داروی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور در همدان افزود: نبايد اجازه نداد که موفقیت‌ها در حوزه سلامت، به دلیل عدم پرداخت بیمه‌ها در خطر باشد.

او گفت: محور اصلی کار در حوزه غذا، اجرای سند مبارزه با بیماری‎های غیر واگیردار است. نتیجه رفتار بشر در همه جای دنیا افزایش وزن، بیماری‌های قلبی و عروقی و مشکلات کلیوی را به دنبال داشته است تا جایی که 75 درصد آمار مرگ و میر در جهان مربوط به این بیماری‌هاست.

دیناروند تاكيد كرد: تصمیمات مربوط به کاهش استفاده از شکر در نوشابه‌ها و آبمیوه‌های شکردار، باید به مرحله اجرا برسد.هم‌اکنون در هر 100 سی‌سی، 14 گرم و در مواردی 28 گرم شکر مشاهده شده است و ماء‎الشعیر به نوشابه قندی تبدیل شده است و ذائقه‎های مردم به سمت بد تربیت شده است.

معاون وزیر بهداشت گفت: میانگین کالری دریافتی مردم، 25 درصد بیش از میزان مورد نظر است و باید این رقم کاهش یابد. نشانگرهای تغذیه‌ای در این انتخاب به مردم کمک می‌کنند.

او افزود: انتظار می‌رود صنایع در دوران رکود اقتصادی برای استفاده از این نشانگرهای یاری‌رسان باشند و مسئولان نیز با از بین بردن بروکراسی، سرعت کار را افزایش دهند.

رئیس سازمان غذا و دارو با تأکید بر اهمیت مبارزه با تقلب و قاچاق گفت: درآمد بازار غذای کشور 120 هزار میلیارد تومان است که 10 درصد آن قاچاق است.

او افزود: باید بتوان با این معضل جدی برخورد کرد اين مسئله، نظارت خارج از سیستم دولتی را می‌طلبد، در بازرسی نظارتی، می‌توان از توان بخش خصوصی استفاده کرد.

ديناروند با بیان اینکه ساماندهی شبکه توزیع و اداره تجهیزات پزشکی نیز در دستور کار است، فعالیت شرکت‌های دانش‏‌بنیان در حوزه تجهیزات پزشکی را بسیار مهم خواند و افزود: می‌توان با اتکا به تولید داخلی، در این حوزه پیشرفت زیادی کرد.

  • در عطاري‌ها شاهد تخلف هستيم

معاون وزير با بیان اینکه در بحث عطاری‌ها شاهد تخلف هستیم، تصریح کرد: باید مرتباً با اداره کل تعزیرات و پلیس، مانورهای نظارتی برگزار شود تا معاونت‌های غذا و دارو با استفاده از ظرفیت‌های استان از تخلفات آشکار جلوگیری کنند.

کد خبر 332088

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تندرستی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha