همشهری آنلاین: مدیرکل نظارت و ارزیابی دارو و مواد مخدر سازمان غذا و دارو گفت :اجرای طرح برچسب کنترل اصالت کالا از اهداف نظارتی سازمان غذا و دارو ست.

شرکت داروسازی ثامن

به گزارش  روابط عمومي آستان قدس رضوي، دکتر اکبر عبداللهی اصل، افزود: سازمان غذا و دارو، برای ایجاد شفاف‌سازی و تسهیل در امور شرکت‌های داروسازی، سامانه‌های مختلفی را راه‌اندازی کرده که یکی از این سامانه‌ها که برای کنترل زنجیره تأمین و نیز مبارزه با قاچاق فعال است، سامانه رهگیری و ردیابی و هم‌چنین کنترل اصالت مي‌باشد.

وي گفت: شرکت داروسازی ثامن از قدیمی‌ترین شرکت‌های داروسازی است که در تهیه و تأمین محلول‌های حجیم تزریقی در حال فعالیت است و  در زمینه کنترل اصالت به خوبی عمل کرده است.

 عبداللهي افزود: این شرکت دارو سازي،  در تأمین نیازهای اساسی کشور مانند سرم به جامعه ایران یاری‌رسانی می‌کند و در تأمین محلول‌های حجیم به خوبی عمل کرده است و اکنون زمان آن فرارسیده که بیشتر بر روی کیفیت بالا و هم‌چنین ارتقاء بهره‌وری از این شرکت سرمایه‌گذاری کرد.

مدیرکل نظارت و ارزیابی دارو و مواد مخدر سازمان غذا و دارو درباره اهمیت ارتقاء بخش‌های تحقیق و توسعه شرکت‌های داروسازی اظهار داشت : بهره‌وری بیشتری که شرکت‌های داروسازی می‌توانند از توان بخش تحقیق و توسعه خود داشته باشند، می‌تواند سازمان غذا و دارو را  در تولید محصولات جدید در داخل کشور و حرکت به سمت خودکفایی بیشتر از لحاظ تولید دارو و عمل به اقتصاد مقاومتی، کمک کنند و در نتیجه از این طریق، شرکت‌های داروسازی کشور می‌توانند سهم بیشتری در بازارهای دارویی کشور داشته باشند.
وی افزود: همت سازمان غذا و دارو نیز بر حمایت از شرکت‌های تولیدکننده در داخل کشور است و این در حالی است که در فلسفه تأسیس این سازمان، پرداخت به کیفیت اصل و اساس امور قرار گرفته است.

عبداللهي، با اشاره به ضرورت پرداخت بدهی‌های معوقه توسط سازمان‌های بیمه‌گر، گفت: در تلاشیم تا پرداخت بدهی‌ها به شرکت‌های داروسازی به خوبی انجام شود اما مشکل اصلی در این زمینه، سازمان‌های بیمه‌گر هستند که تعهدات خود را به بیمارستان‌های دولتی نداده و طبعا این امر به شرکت‌های تولیدکننده داخلی ضربه وارد می‌کند.

کد خبر 346942

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تندرستی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha