مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۱۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۴:۳۹
۰ نفر

از آنجا که افزایش درآمدهای پایدار شهری یکی از رویکردهای مهم مدیریت شهری به شمار می‌آید چند سالی است که با تلاش‌های گسترده سعی در افزایش سهم اینگونه درآمدها در مقایسه با درآمدهای ناپایدار شده است تاجایی که سهم ۱۲درصدی درآمدهای پایدار شهرداری پایتخت در سال ۸۷به ۴۰درصد در سال ۹۵رسیده است.

با اين حال قدرت گودرزي معاون مالي و اقتصادي شهرداري تهران از لزوم بازنگري در طرح جامع درآمدهاي پايدار شهرداري تهران (مصوب سال 1386در شوراي شهر) و تهيه لوايح جديد در اين حوزه خبر داد.

بنابراين گزارش، اين لايحه در چارچوب مفاد ماده 174قانون پنجم توسعه كشور تهيه شده و اكنون در كميسيون امور خاص كلانشهر تهران در دولت در دست بررسي است. وي دراين باره به شهرنوشت گفت: اراده مديريت شهري تهران براي پايدارسازي منابع درآمدي و كاهش اتكا به درآمدهاي ناپايدار به‌ويژه درآمدهاي ناشي از ساخت و ساز، باعث شده تا با اتكا به سند راهبردي طرح جامع درآمدهاي پايدار؛ سهم اينگونه درآمدها در شهرداري تهران رو به افزايش باشد.

اين در حالي است كه به گفته گودرزي درصورتي كه دولت هزينه‌هاي ناشي از پايتخت بودن تهران و تعهدات مالي خود را به شهرداري بپردازد، سياست‌هاي پايدارسازي درآمد در پايتخت سرعت بيشتري هم خواهد گرفت. وي با اشاره به اينكه هم‌اكنون پايتخت كشورمان وضعيت بهتري را در تحقق درآمدهاي پايدار نسبت به ساير كلانشهرها دارد، افزود: هم‌اكنون تمامي شهرهاي كشور نيازمند تأمين منابع مالي پايدار براي رفع مشكلات حمل‌و‌نقل عمومي، ترافيك و آلودگي هوا هستند. وي با اشاره به پيگيري‌هاي شهرداري تهران براي تحقق لايحه درآمدهاي پايدار شهرداري‌هاي كشور گفت: انتظار مي‌رود كه اين لايحه با تأييد كميسيون امور خاص كلانشهر تهران و دولت به‌زودي به مجلس شوراي اسلامي ارسال شود. معتقديم با توجه به مشكلات شهرداري‌ها در اين حوزه؛ با تصويب مفاد اين لايحه علاوه بر شفاف‌سازي‌ نظام مالي شهرداري‌ها، به تأمين مالي پروژه‌هاي شهري نيز كمك خواهد شد.

کد خبر 342362

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha