همشهری آنلاین: سازمان میراث فرهنگی و گردشگری همچنان با پافشاری بر مواضع قبلی خود درباره ممنوعیت اجرای تورهای گردشگری در ترکیه، تاکید کرد: شرایط تغییر نکرده است.

به گزارش ایسنا، اواخر هفته گذشته وقتی محنت دوغان ـ سرکنسول‌گر جمهوری ترکیه در مشهد ـ اعلام کرد "ایران ممنوعیت سفر به ترکیه را برداشته و گروه‌های توریستی به ترکیه می‌فرستد"، مدیرکل امور مرزی وزارت کشور به سرعت به این خبر واکنش نشان داد و گفت: ممنوعیت اعزام تورهای مسافرتی و گردشگری به ترکیه همچنان پابرجاست و هیچ مصوبه‌ای برای لغو این تصمیم نداریم.

«مجید آقابابایی» یادآور شد که هیأت وزیران نیز هیچ مصوبه‌ای درباره این موضوع نداشته و اصلا این موضوع نیاز به مصوبه هیأت دولت ندارد.

مدیرکل امور مرزی وزارت کشور گفت: با لغو ممنوعیت اعزام تورهای مسافرتی از اختیارات سازمان میراث فرهنگی و گردشگری است که سیاست‌گذاری تورها را بر عهده دارد و طی تعامل با وزارت خارجه و بر اساس شرایط خاص کشور مقصد، تصمیمات لازم مانند محدود کردن و یا ممنوعیت اعزام گردشگران را اتخاذ می‌کند. این سازمان دستور قبلی خود به دفاتر گردشگری در خصوص خودداری از ثبت‌نام و اعزام تورهای گردشگری به کشور ترکیه را لغو نکرده و این ممنوعیت همچنان پابرجاست.

با این حال برقراری پروازهای برخی شرکت‌های هواپیمایی و متوقف نشدن فروش تور ترکیه در بعضی شرکت‌های خدمات مسافرتی ایران، تردیدهایی را درباره رفع ممنوعیت و محدودیت‌ها ایجاد کرده که «ولی تیموری»، مدیرکل نظارت و ارزیابی خدمات گردشگری صراحتا و موکدا به ایسنا گفت: شرایط و مواضع ما در قبال ترکیه همچنان تغییر نکرده است.

کد خبر 342274

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha