همشهری آنلاین: مدیرکل امور مرزی وزارت کشور گفت: ممنوعیت اعزام تورهای مسافرتی و گردشگری به ترکیه همچنان پابرجاست و هیچ مصوبه ای برای لغو این تصمیم نداریم.

ترکیه

به گزارش از پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، مجید آقابابایی در واکنش به سخنان اخیر سرکنسول ترکیه در تبریز که گفته بود ممنوعیت اعزام تورهای مسافرتی ایران به ترکیه لغو شده است، اظهار داشت: لغو ممنوعیت اعزام تورهای مسافرتی ایران به ترکیه صحت ندارد.

وی افزود: هیات وزیران نیز هیچ مصوبه ای در باره این موضوع نداشته است و اصلا این موضوع نیاز به مصوبه هیات دولت ندارد.

مدیرکل امور مرزی وزارت کشور ادامه داد: لغو ممنوعیت اعزام تورهای مسافرتی از اختیارات سازمان میراث فرهنگی و گردشگری است که سیاست گذاری تورها را بر عهده دارد که با تعامل با وزارت خارجه و بر اساس شرایط خاص کشور مقصد، تصمیمات لازم مانند محدود کردن و یا ممنوعیت اعزام گردشگران اتخاذ می شود.

آقابابایی تاکید کرد: تا به امروز، این سازمان دستور قبلی خود به دفاتر گردشگری در خصوص خودداری از ثبت نام و اعزام تورهای گردشگری به کشور ترکیه را لغو نکرده است و این ممنوعیت همچنان پابرجاست.

چاغلار فاحری چاکرآلپ سرکنسول ترکیه در تبریز دوشنبه-11 مرداد- از لغو ممنوعیت اعزام تورهای مسافرتی ایران به ترکیه از طرف ایران بر اساس مصوبه هیات وزیران خبر داده بود.

کد خبر 341948

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha