جمعه ۱۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۲
۰ نفر

فروش ۱۱ میلیون نسخه از کتاب «دختری در قطار» در سراسر جهان در یک سال گذشته باعث شد پای پائولا هاوکینز برای نخستین‌بار به فهرست نویسندگان ثروتمند دنیا باز شود؛ فهرستی که امسال ۲۶۹ میلیون دلار می‌ارزد.

نویسندگان

به‌گزارش همشهري، نشريه اقتصادي فوربز مثل هر سال فهرست 10نويسنده برتر جهان با بالاترين درآمد را منتشر كرد كه براي سومين سال پياپي، جيمز پترسن در صدر اين رده‌بندي ايستاد. نويسنده 69ساله آمريكايي بار ديگر با به‌دست آوردن 95ميليون دلار(323 ميليارد تومان) در يك سال ثابت كرد نوشتن نه‌تنها درآمد دارد بلكه مي‌تواند افراد را پولدار هم بكند. در فهرست امسال، جف كيني، نويسنده كودكان با فاصله‌اي نجومي نسبت به نفر اول و درآمد 19.5ميليون دلار(68 ميليارد تومان) دوم شد.

رده سوم در حالي با 19ميليون دلار به جي‌كي رولينگ رسيد كه كتاب «هري پاتر و كودك نفرين‌شده» او به‌تازگي به بازار آمده و تب آن تقريبا تمام دنيا را گرفته است. با توجه به محاسبه درآمد نويسندگان در سال مالي منتهي به پايان ماه هفتم ميلادي، انتظار مي‌رود موفقيت خيره‌كننده كتاب تازه باعث شود رولينگ سال آينده در رده‌اي بهتر قرار بگيرد. جان گريشام، استفن كينگ و دانيل استيل ديگر چهره‌هاي آشنا در ميان نويسندگان پولدار هستند. تنها چهره تازه‌وارد اين فهرست سالانه هاوكينز است كه به لطف موفقيت دختري در قطار وارد جمع بزرگان ادبيات دنيا شد. پس از ابراز علاقه مردم و كتابخوانان به كتاب‌هايي با قهرمانان زن به‌ويژه در «دختري با خالكوبي اژدها» و «دختر رفته»، امسال نوبت درخشش دختري در قطار بود كه در 3‌ماه نخست انتشار، 2ميليون نسخه آن در 2سوي اقيانوس به فروش رسيد و نام نويسنده نوظهور آن را بلندآوازه كرد.

با توجه به اكران نسخه سينمايي اين كتاب در پاييز با بازي اميلي بلانت، انتظار مي‌رود فروش آن به‌سادگي از 11ميليون نسخه فعلي فراتر برود. هاوكينز كه متولد زيمبابوه و اهل بريتانياست، براي به پايان رساندن دختري در قطار ناچار شده بود از پدرش پول قرض بگيرد و حالا مي‌تواند آن را بازپرداخت كند! جورج آر آر مارتين، خالق «بازي تاج و تخت» با 9.5ميليون دلار در كنار دن براون و ريك ريودران ديگر نويسندگاني هستند كه با درآمد يكسان در رده 10مشترك ايستاده‌اند. مارتين كه امروز 20سالگي بازي تاج و تخت را جشن مي‌گيرد، سال گذشته با 12ميليون پوند درآمد پانزدهم شده بود.

از چهره‌هايي كه سال گذشته در اين فهرست بودند و امسال اثري از آنها نيست، مي‌توان به گيليان فلين خالق دختر رفته، سوزان كالينز نويسنده سه‌گانه «عطش مبارزه» و ژانت ايوانوويچ، معمايي‌نويس نامدار اشاره كرد. در سال مالي امسال درآمد 12نويسنده برتر دنيا درمجموع به رقم 269ميليون دلار(915 ميليارد تومان) رسيد.

کد خبر 342208

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha