همشهری آنلاین: فاروغ آموناتوف، شطرنج‌باز تاجیکستانی قهرمان پنجمین دوره مسابقات بین‌المللی جام سرداران آذربایجان شد و استاد بزرگ احسان قائم مقامی با همین امتیاز و پوئن‌شکنی کمتر به عنوان نایب قهرمانی رسید

E.Ghaemmaghami

به گزارش روابط عمومی فدراسیون شطرنج، این مسابقات با حضور 300 شطرنج‌باز داخلی و خارجی از 14 کشور جهان در 9 دور به روش سوئیسی از یکم تا هفتم مرداد ماه جاری در هتل مروارید ارومیه برگزار شد.


در جدول اصلی و استادی این مسابقات، فاروغ آموناتوف، شطرنج‌باز تاجیکی با کسب 7 امتیاز در صدر ایستاد، احسان قائم مقامی با همین امتیاز، با پوئن‌شکنی کمتر دوم شد و آندری سومت از اوکراین با 6.5 امتیاز در رده سوم جای گرفت.


در جدول ب، آرین قسمتی با 8 امتیاز اول شد، کاروان مومن‌پور از آذربایجان غربی با 7.5 امتیاز به مقام دومی رسید و فاضل حسین‌اوف از جمهوری آذربایجان با 7 امتیاز به مقام سوم رسید.


در جدول زیر 14 سال، پرهام صفری با 8 امتیاز در صدر ایستاد، امیرمحمد آزادی با 8 امتیاز و پوئن شکنی کمتر به نایب قهرمانی رسید و آرمین ظرافت با 6.5 امتیاز در جایگاه سوم قرار گرفت.


در رقابت‌های بانوان جام مارال، کیانا عرب از آمریکا قهرمان شد، آیلار لطفی، ملی‌پوش ارومیه‌ای آذربایجان غربی به مقام دومی رسید و نازنین مبرهنی جایگاه سوم را به خود اختصاص داد.


در جدول اصلی این مسابقات 64 شطرنج‌باز در 32 میز، در جدول ب 148 ورزشکار در 72 میز، در رده سنی زیر 14 سال دختران و پسران 50 ورزشکار در 25 میز و در رقابت‌های جام مارال نیز 40 بانوی شطرنج‌باز در 20 میز با هم رقابت کردند.

جایزه این دوره از مسابقات 550 میلیون ریال در نظر گرفته شده بود که نفرات اول تا سوم جدول اصلی به ترتیب 70، 50 و 35 میلیون دریافت کردند.

کد خبر 341668

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ساير ورزش‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha