همشهری آنلاین: وزارت خارجه سوریه از سازمان ملل و شورای امنیت خواست کشورها و نظامهای حامی مالی تروریسم را مجازات کنند و نگذارند آنها بحران را در سوریه طولانی کنند.

دو نامه سوریه به سازمان ملل | اعتراض به قتل عام مردم حلب توسط ائتلاف به اصطلاح بین المللی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، وزارت امور خارجه سوریه با تأکید بر اینکه حمایتهای آمریکا، فرانسه، انگلیس، عربستان، ترکیه و قطر از تروریستها ادامه دارد، درباره قتل عامهای خونینی که به تازگی ائتلاف به اصطلاح بین المللی و گروه صهیونیستی داعش در استان حلب مرتکب شدند، دو نامه جدید به دبیر کل سازمان ملل متحد و رئیس شورای امنیت فرستاده است.

به گزارش شبکه تلویزیونی الاخباریه سوریه، وزارت خارجه سوریه اعلام کرد: چهل و پنج غیر نظامی، از جمله هفت کودک، در روستای غندور در نزدیکی شهر منبج در استان حلب و در حمله جنگنده های به اصطلاح ائتلاف بین المللی شهید و پنجاه غیر نظامی دیگر زخمی شدند که حال برخی از زخمی ها بسیار وخیم گزارش شده است. داعشی ها نیز بیست و چهار غیر نظامی را در روستای بویر در حلب اعدام کردند.

وزارت خارجه سوریه افزود قتل عامهایی که ائتلاف بین المللی مرتکب می شود همزمان با قتل عام جدیدی بود که شبکه تروریستی داعش علیه اهالی روستای بویر در استان حلب مرتکب شد و اعضای این شبکه 24غیر نظامی را اعدام کردند.

وزارت خارجه سوریه از سازمان ملل و شورای امنیت خواسته است کشورها و نظامهای حامی و تأمین کننده مالی تروریسم به ویژه نظامهای ریاض و دوحه و آنکارا و پاریس و لندن را مجازات کنند و نگذارند آنها بحران را در سوریه طولانی کنند و صلح و امنیت بین المللی را به بازی بگیرند و آنان را مجبور نمایند قطعنامه های مربوطه شورای امنیت را کاملا اجرا کنند.

شبکه تلویزیونی سوریه نیز اعلام کرد دمشق درخواست کرده است حملات و قتل عامهایی که هواپیماهای متجاوزان ائتلاف به اصطلاح بین المللی و شبکه های تروریستی در حق غیر نظامیان مرتکب می شوند فورا متوقف شود و عاملانش مجازات شوند.

وزارت خارجه سوریه در نامه‌های خود اعلام کرد دولت جمهوری عربی سوریه حمله به غیر نظامیان بیگناه و زیرساختهای اقتصادی و خدماتی و دارایی های دولتی و خصوصی، خواه توسط جنگنده های متجاوز وابسته به ائتلاف به اصطلاح بین المللی یا توسط شبکه های تروریستی مسلح را محکوم می کند و خواستار توقف فوری این حملات و قتل عامها و مجازات عاملان آن است.

وزارت خارجه سوریه تأکید کرده است این قتل عامها و کشتارها و جنایات و ویرانگری و تخریبها، دولت جمهوری عربی سوریه را از عمل به وظیفه اش در مبارزه با تروریسم و تلاش برای محقق کردن حل و فصل سیاسی از طریق گفتگوی سوری -سوری و به رهبری سوریه و بدون مداخله خارجی که به نابودی تروریسم در آن منجر شود باز نخواهد داشت.

وزارت خارجه سوریه افزود این کشور از شورای امنیت سازمان ملل متحد می خواهد به مسئولیتهایش در حفظ صلح و امنیت بین المللی و متوقف کردن جنایات ائتلاف آمریکایی علیه غیر نظامیان سوری عمل کند.

وزارت خارجه سوریه افزود اقدام اخیر جبهه النصره در پوست اندازی مجدد از طریق تغییر نامش به حرکه الشام، تلاش مأیوسانه ای است که هدفش محو جنایات و پاک کردن رنگ خون ناشی از جنایات و کثرت کشتار بیگناهان است و نیز نشان می دهد فرانسه و آمریکا و انگلیس و ترکیه و سعودی و قطر به حمایتهای مختلف خود از شبکه های تروریستی که آنها را میانه رو می نامند ادامه می دهند و نیز پشتیبانی و حمایت آنها از جبهه تروریستی النصره ادامه دارد و تغییر اسم این جبهه نیز حمایت مالی و پشتیبانی صریح از تروریسم نه تنها در سوریه بلکه در سراسر کشورهای جهان است.

کد خبر 341554

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha