همشهری آنلاین: وزارت خارجه روسیه با ابراز نگرانی جدی از ادامه فعالیت‌های رژیم اشغالگر قدس در گسترش شهرک سازی و لزوم قطع فوری آن، اعلام کرد:

ساخت واحدهای مسکونی جدید در اراضی فلسطینیان از جمله کرانه باختری رود اردن و شرق بیت المقدس مغایر قوانین بین‌المللی است.

به گزارش ایرنا، در بیانیه وزارت خارجه روسیه که روز شنبه انتشار یافته، با تقبیح اقدام های رژیم اشغالگر قدس تاکید شده که ساخت شهرک های صهیونیست نشین متناقض بیانیه اخیر گروه چهار میانجیگر بین المللی خاورمیانه است.

در این بیانیه آمده است: اسراییل در روزهای اخیر طرح ساخت 770 واحد خانه در منطقه لیگو در کرانه باختری رود اردن و 323 واحد دیگر در شرق بیت المقدس را اعلام کرده که روسیه از این اقدام ها بشدت نگران است.

وزارت خارجه روسیه اعلام کرد: طرح اعلام شده مغایر بیانیه چهار میانجی بحران خاورمیانه (روسیه، آمریکا، سازمان ملل و اتحادیه اروپا) است که در آن بر لزوم توقف فوری این اقدام ها تاکید شده است.

در پایان بیانیه آمده است: اجرای چنین اقدام هایی هیچ کمکی به حل بحرات خاورمیانه و از سرگیری مذاکرت با فلسطینی ها نمی کند.

وزارت خارجه روسیه چندی پیش نیز با صدور بیانیه ای بر غیرقابل قبول بودن کاربرد خشونت و لزوم پایان دادن به توسعه فعالیت های شهرک سازی رژیم صهیونیستی در کرانه باختری رود اردن و بیت المقدس تاکید کرده بود.

کد خبر 341553

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار روسیه‌ و قفقاز

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha