همشهری آنلاین: روسیه تاکید کرد، دو خلیان جنگنده شکاری اف ۱۶ که آذر ماه سال گذشته بمب افکن سوخو ۲۴ روسی را بر فراز سوریه ساقط کردند و سبب مرگ یکی از خلبانان آن شدند، باید برای این اقدام محاکمه و بشدت مجازات شوند.

دستگیری خلبان کودتا در ترکیه

به گزارش ایرنا، خانم ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت خارجه روسیه پس از بازداشت این دو خلبان جنگی ترکیه به اتهام دخالت در کودتای شکست خورده جمعه گذشته این کشور، اعلام کرد: براین باوریم که آنکارا بویژه پس از تحولات مثبت دو جانبه، خواسته‌های مسکو را در این زمینه (پیگیری ساقط شدن بمب افکن روسی) انجام می‌دهد.

بنا به اعلام پایگاه وزارت خارجه روسیه، زاخارووا ادامه داده است: افرادی که در حادثه سرنگونی هواپیمای روسی دست داشته‌اند، باید به شدیدترین وجه مجازات شوند.

پس از بازداشت این دو خلبان، یاسین اکاسی یکی از مقام‌های ترکیه به خبرگزاری اسپوتنیک گفت که این خلبانان خود تصمیم به سرنگونی هواپیمای روسی گرفته بودند.

روسیه افزون بر لازم دانستن ارسال نامه عذرخواهی از سوی رئیس جمهوری ترکیه به همتای وی که ماه گذشته انجام شد، خواستار محاکمه عاملان ساقط کردن بمب افکن روسی، تامین خسارت و تعهد سپاری آنکارا برای تکرار نشدن چنین اقدامی شد.

کد خبر 340712

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار روسیه‌ و قفقاز

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha