همشهری آنلاین: درحالی که مردم بحرین در تظاهرات گسترده‌ای محاکمه آیت‌الله عیسی قاسم از سوی رژیم آل خلیفه را محکوم کردند، نظام آل خلیفه امروز محاکمه این رهبر معنوی شیعیان بحرین را آغاز کرد.

آغاز محاکمه غیابی آیت‌الله عیسی قاسم در میان تدابیر شدید امنیتی

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه خبری مرآة البحرین، بزرگترین دادگاه کیفری بحرین روز چهارشنبه اولین جلسه محاکمه آیت‌الله عیسی قاسم، رهبر معنوی شیعیان این کشور را به طور غیابی بعد از امتناع متهمان از جمله این رهبر شیعه از حضور خود یا وکلای‌شان در برابر دادگاه آغاز کرد.

مقامات بحرین آیت‌الله عیسی قاسم را به جمع آوری مال بدون مجوز و نیز پولشویی متهم کرده‌اند.

روزنامه الایام بحرین نوشت: هیچ یک از کسانی که نظام بحرین آنها را متهم کرده در این جلسه حضور نداشتند که از جمله آنها آیت‌الله عیسی قاسم بود.

شبکه اللؤلؤة نیز گزارش داد که قاضی خلیفه ظهرانی ریاست جلسه محاکمه را برعهده دارد.

دادستانی کل بحرین گزارش داد که پسر آیت‌الله عیسی قاسم دریافت احضاریه را رد کرد و به نیروهای آل خلیفه نیز اجازه نداد که احضاریه را در درب منزل بچسبانند.

در این راستا ساکنان منطقه القدم بحرین تظاهرات گسترده‌ای را در مخالفت با محاکمه آیت الله عیسی قاسم، رهبر شیعیان بحرین و هدف قرار دادن طایفه شیعه برگزار کردند.

منطقه الدراز در غرب بحرین که منزل این روحانی شیعه در آنجا قرار دارد نیز شاهد محاصره و آماده باش امنیتی گسترده‌ای است.

این منطقه از زمان سلب تابعیت عیسی قاسم صحنه تظاهرات گسترده علیه سیاست‌های رژیم آل خلیفه بوده است. این رژیم از سال ۲۰۱۱ به سرکوب گسترده مخالفان و رهبران مذهبی به ویژه طایفه شیعه پرداخته است.

همچنین بیش از ۹۰ نهاد، جمعیت و هیات فعال در جهان در بیانیه‌ای هدف قرار دادن آیت‌الله عیسی قاسم و طایفه شیعه از سوی رژیم آل خلیفه را محکوم کردند.

جمعیت کار ملی دموکراتیک "وعد" در واکنش به محاکمه آیت‌الله عیسی قاسم از گروه‌های رسمی مربوطه خواسته است تا به مسئولیت ملی خود عمل کنند و در راستای صلح و ثبات اجتماعی عمل کنند.

این گروه اعلام کرد که کشور در حال حاضر نیاز به وحدت ملی و همبستگی دارد.

در این راستا نیز گروه‌های مخالف در بحرین خواستار تظاهرات گسترده طی امروز در سراسر بحرین در اعتراض به محاکمه این روحانی شیعه شده‌اند.

کد خبر 341418

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha