چهارشنبه ۳۰ تیر ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: سازمان گزارشگران بدون مرز روز چهارشنبه ضمن محکوم کردن پیگرد قانونی «نزیهه سعید» روزنامه نگار متهم به همکاری با رسانه های بیگانه بدون مجوز دولت بحرین، اتهام های وارده به وی را برخوردار از انگیزه سیاسی خواند.

 انتقاد گزارشگران بدون مرز از دولت بحرین

به گزارش خبرگزاری فرانسه از دبی، این سازمان از رژیم آل خلیفه خواست ممنوعیت سفر اعمال شده علیه این خبرنگار بحرینی شبکه خبری فرانس 24 و رادیو بین المللی مونت کارلو در پاریس را لغو کند.

براساس اعلام گزارشگران بدون مرز، نزیهه سعید روز یکشنبه به دفتر دادستان بحرین احضار و به همکاری غیرقانونی با رسانه های بین المللی متهم شد.

دیده بان مزبور که مقر آن در پاریس است، یادآور شد که سعید قصد داشت مجوز فعالیت خود را تمدید کند، اما با درخواست وی موافقت نشد.

«الکساندرا الخازن» مدیر خاورمیانه ای گزارشگران بدون مرز گفت: از مقام های بحرین می خواهیم از پیگرد قانونی این روزنامه نگار بحرینی دست بکشند و به وی اجازه دهند به فعالیت خود به نحوی کاملا قانونی ادامه دهد.

وی افزود: اقدام مقام های بحرین در جلوگیری از فعالیت سعید از طریق اعمال ممنوعیت سفر و متهم کردن وی به فعالیت های غیرقانونی را محکوم می کنیم.

این روزنامه نگار بحرینی در گذشته نیز به دلیل پوشش اخبار مربوط به سرکوب اعتراض های مردمی در بحرین، از سوی مقام های این کشور به ستوه آمده است.

دادگاهی در بحرین اکتبر سال 2012 یک افسر پلیس زن متهم به شکنجه نزیهه سعید را از اتهام وارده تبرئه کرد.

این روزنامه نگار بحرینی در آن زمان گفت که پس از متهم شدن به گمراه کردن دیگران در مورد گزارش های خود، هدف ضرب و جرح چند نیروی پلیس زن قرار گرفته است.

بحرین در سال 2011 صحنه اعتراض های شیعیان دمکراسی خواه بود، اما این تجمعات با سرکوب شدید نیروهای امنیتی این کشور مواجه شد.

معترضان در جریان اعتراض های خود خواستار تشکیل پادشاهی مشروطه و روی کار آمدن نخست وزیر منتخب مردم شدند.

کد خبر 340629

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha