سه‌شنبه ۲۴ مهر ۱۳۸۶ - ۱۵:۵۲
۰ نفر

عمید نمازی‌خواه: آرزو به دل ماندیم که سالی بگذرد و این آقای بیل گیتس، چندین بار به دادگاه نرود. جالب اینکه تاکنون هیچ کدام از این دادگاه رفتن‌ها نه تنها باعث ضرر مایکروسافت نشده بلکه به فروش بیشتر آن هم کمک کرده است.

مشاوران اقتصادی بسیار باهوش مایکروسافت در کمتر نبردی شکست خورده‌اند و حتی در مقابل خیل عظیمی از طرفداران پروپا قرص کپی لفت (copy left) یا همان قانون مخالف کپی رایت یا طرفداران نرم افزارهای متن باز ایستاده و هنوز حتی یک قدم هم عقب نرفته که هیچ، بلکه در حال گسترش نرم افزارهای خود و بزرگتر کردن دامنه انحصار محصولاتش در دنیا است.

در این میان باز هم خبر اولتیماتوم هلندی‌ها به مایکروسافت به گوش می‌رسد و این خبر به صورت یک خبر جهان شمول در می‌آید.

یک انجمن مصرف‌کنندگان در هلند به خاطر نارضایتی کاربران هلندی از سامانه عامل ویندوز ویستا به مایکروسافت اخطار داده است که به جای ویندوز ویستا، یک نسخه رایگان ویندوزXP را به این مصرف‌کنندگان هدیه کند.

این سازمان اظهار داشته که 5 هزار شکایت از خریداران ناراضی ویندوز ویستا دریافت کرده است.

به گفته این انجمن کاربران هلندی ویستا شکایت کرده‌اند که با این سامانه عامل چاپگرها کار نمی‌کنند، رایانه‌ها دچار خرابی می‌شوند و در کل سامانه کند می‌شود.

به‌نظر شما آیا مایکروسافت با وجود چنین اعتراضاتی به سامانه عامل ویندوز ویستا دست از تولید، عرضه و ارتقای آن می‌کشد یا نه؟ جواب این سؤال که معلوم است.

پس باید به‌دنبال دلیل چنین سروصداهایی بگردیم و ببینیم که نتیجه انتشار وسیع چنین اخباری در دنیا باعث فروش بیشتر ویندوز ایکس پی می‌شود یا به فروش پک‌های بعدی مایکروسافت کمک می‌کند؟

کد خبر 34127

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز