مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۲۴ مهر ۱۳۸۶ - ۱۴:۲۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: بخشی از متروی اصفهان از زیر خیابان تاریخی چهارباغ می‌گذرد زیرا به گفته رییس شورای شهر اصفهان نمی‌توان ناگهان شیب تونل‌ها را تغییر داد و به سمت خیابان شمس‌آبادی برد.

عباس حاج‌رسولی‌ها، رئیس شورای شهر اصفهان، سرانجام به شایعات مربوط به عبور مترو از خیابان چهارباغ اصفهان خاتمه داد و اعلام کرد که به دلیل آن‌که قبلا درنظر گرفته بودند که مترو از چهارباغ عباسی عبور کند و بعد برای عبور از محور شمس‌آبادی تصمیم گرفته شد، اکنون عبور تونل مترو از بخشی از خیابان چهارباغ عباسی ناگزیر است.

او به خبرگزاری دانشجویان ایران،‌ توضیح داد: «تونل مترو اصفهان یک مرتبه و با زاویه زیاد به سمت شمس‌آبادی نمی‌تواند برود. بنابراین با شیب ملایم به سمت این محور حرکت خواهد کرد که ناگزیر، بخشی از تونل مترو از زیر خیابان و پیاده‌رو چهارباغ عباسی عبور می‌کند و نرسیده به مدرسه چهارباغ به محور شمس‌آبادی وارد می‌شود. در نهایت نیز از میان دو محور چهارباغ و شمس‌آبادی به مسیر خود ادامه می‌دهد.»

او دلیل وجود کارگاه مترو را در ابتدای خیابان چهارباغ عباسی، گمانه‌زنی برای تعیین لایه‌های خاک در مسیر عبور تونل مترو دانست و افزود:‌ «کارشناسان مترو درحال بررسی عبور مترو در این مسیر هستند.»

شانزدهم مهرماه، سازمان میراث فرهنگی و گردشگری در نمابری به نقل از سعید بکتاش با عنوان رییس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری اصفهان، ضمن رد برخی اخبار درباره‌ عبور مترو اصفهان از چهارباغ، تاکید کرده بود که به هیچ عنوان، مترو از چهارباغ عبور نمی‌کند.

بکتاش گفته بود: «مسؤولان سازمان میراث فرهنگی اصفهان به‌طور دایمی بر روند اجرایی احداث مترو نظارت دارند تا کارها براساس قرارهای قانونی پیش رود.»

کد خبر 34124

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز